Grol staat gastheren remise toe.

23-04-2007

Speelronde: 21

Scheidsrechter: dhr. Hendriksen uit Dodewaard.

Eindstand: 2-2

Ruststand: 0-0

Scoreverloop: 46e min. 1-0, Bram Nijhuis, 56e min. 1-1, Kevin Stöteler, 79e min. 1-2, Sander Nijhoff, 86e min. 2-2, Bram Nijhuis.

Gele kaarten: Sander Nijhoff, Wouter Scharenborg, Grol. Frank Luchies, Vogido.

Rode kaarten: geen

Afwezig bij Grol: Juliën Harbers, Jorrit Bomers, Frank Oosterholt, Jean Paul Papen, Tom Klein Zeggelink.

Bijzonderheden: Wedstrijd i.v.m. slechte conditie hoofdterrein, op kunstgrasveld.

Nu de competitie in feite voor de SV Grol gelopen is, klassebehoud werd in de uitwedstrijd tegen Berghuizen definitief veilig gesteld, restte Grol de sportieve plicht om de resterende twee wedstrijden nog eenmaal alles uit de kast te halen om de fraaie plek in het linker rijtje nog meer glans te geven. In Vogido trof Grol een tegenstander die vol aan de bak moest om zich uit de onderste regionen te werken. De eveneens promovendus van het afgelopen seizoen zal alle zeilen bij moeten zetten om zich te handhaven op dit niveau. Een niveau dat in de achterliggende zes jaar vanuit de vijfde klasse tot stand werd gebracht. Met o.a. een drietal kampioenschappen gerealiseerd onder leiding van trainer/coach Erik Koppelman, binnen de SV Grol geen onbekende. Terug naar de wedstrijd van zondag, waarin Grol de tegenstander aanvankelijk liet komen. In de 5e min. gaf de blonde Bram Nijhuis reeds een waarschuwingsschot af dat door Mark ternauwernood via handen en paal gekeerd werd. Over en weer deden zich mogelijkheden voor, zeker door het nadrukkelijk naar voren spelende Vogido. In de 24e min.stuitte Wouter zijn tegenstander tegen de vlakte, maar de arbiter besliste tot opluchting voor Grol niet voor een penalty. Diverse afstandschoten werden er op het Grol doel afgevuurd, waarbij de zeer actieve Bram Nijhuis dikwijls van de partij was. Grol stelde daar middels een fraaie lob van Kevin dat via de vingertoppen van de keeper op de lat afketste en een fraaie kopbal van hem tegenover. Lennard had geen geluk met een inzet die op de vuisten van keeper Remco Mulstege uiteen spatte. Na rust kwamen de gastheren vrij snel op voorsprong. De thuisploeg kende een droomstart door de vrije doortocht die Bram Nijhuis werd verleend en het vervolgens onberispelijk met een droge knal in de benedenhoek afrondde, 1-0. Tien minuten later vuurde Lennard een afstandspegel op doel af, die de keeper met moeite tot corner kon verwerken. De aansluitende corner werd door Kevin bekwaam binnen geknikt, 1-1. Halverwege de tweede helft kregen veel Vogido spelers last van krampverschijnselen, de eerste helft had hun kennelijk veel kracht gekost. Grol kreeg mede daardoor meer ruimte en had in deze fase reeds afstand kunnen nemen. Leuke acties van o.a Tom Groot Kormelink, rush over volle lengte van het speelveld, liepen vooralsnog op niets uit. Tot de 79e min. een voorzet van Jorrit Splithoff belandde bij Sander Nijhoff, die vervolgens de bal fraai binnen schoof, 1-2. De wedstrijd leek in de knip, ware het niet dat de ijverige Bram Nijhuis met een onderweg van richting verandert afstandschot in de 86e min. keeper Reinders volkomen verraste, 2-2. Een minuut later had Sander Nijhoff de mogelijkheid de volle winst als nog binnen te halen, maar in riante positie was zijn inzet te zacht om de uitstekend reddende doelman het nakijken te geven.

a.s. Zondag om 14.00 uur speelt Grol de laatste competitiewedstrijd tegen het al reeds gedegradeerde DOS’19 op sportpark Den Elshof.

Opstelling Grol 1:

Doel: Mark Reinders

Achter: Tom Groot Kormelink, Patrick Blanckenborg, Wouter Scharenborg, Jonathan Lammers

Midden: Robin Schuurmans (53e min. Björn Koldewey), Lennard Walterbos, Joost Frank (85e min. Bart Porskamp), Lennard Walterbos, Sander Nijhoff

Voor: Kevin Stöteler, Erwin van de Wolfshaar (69e min. Jorrit Splithoff)

Uitslagen afgelopen zondag 22 april.:

PH – Berghuizen 5-0

Heino – Markelo 1-2

ATC’65 – Tubantia 0-0

Rigtersbleek – De Tubanters1897 2-2

DOS’19 – De Zweef 1-1

Vogido – Grol 2-2