s.v. Grol wint de RVSJ / Jan Vreman Bokaal

28-04-2007

In september werd door de E &F jeugd van de s.v. Grol de wedstrijd van de Graafschap tegen RBC bezocht. Tijdens de rust van deze wedstrijd mocht uit iedere leeftijdsklasse één speler penalty schieten op reserve doelman Raymond Lenting. Dit werd echter zó goed gedaan (8 van de 12 penalty’s raak) dat de s.v. Grol al het hele seizoen bovenaan stond op de ranglijst. Het hele seizoen door werden er in de rust door drie clubs, die een verbintenis hebben met de Graafschap, penalty’s genomen. Een knappe prestatie alleen al om in de finale te komen!

De bokaal werd uitgereikt door Han Berger en Jan Vreman

Het bleek een spannende finale waarin de zenuwen bij iedereen duidelijk merkbaar waren. Het strijd ging gelijk op, en na 12 penalty’s bleek dat de Warnsveldse Boys en onze mannen van de s.v. Grol evenveel gescoord hadden: 8 treffers. Hierna volgde er een soort van shoot-out waarin telkens weer twee penalty’s moesten worden genomen. Uiteindelijk miste een speler van Warnsveldse Boys en dat betekende dat de s.v. Grol na 2004, nu opnieuw de Jan Vreman Bokaal mee naar huis mag nemen.

De trotse selectie uit Groenlo met de beker:

Achterste rij v.l.n.r.:

Thomas Porskamp, Ricardo te Veluwe, ‘Guus’

Middelste rij v.l.n.r:

Jordy Bleumink, Wessel Baarslag

Voorste rij v.l.n.r.:

Stan Gelinck, Bram Reijrink

De spelers die deze geweldige prijs voor de sv Grol hebben binnengehaald zijn:

Namens de F-Klasse: Stan Gelinck, E-Klasse (F5), Jordy Bleumink (E4), D-Klasse: Bram Reijrink (D2), C-Klasse: Wessel Baarslag (C4), B-Klasse: Thomas Porskamp (B1), A-Klasse: Ricardo te Veluwe (B1)

Op vrijdag 27 april mochten deze zes spelers weer terug komen om in de finale met vv Kilder en Warnsveldse Boys uit te maken wie de felbegeerde bokaal mee naar huis mocht nemen.
Zie ook het artikel op de Graafschap website: klik hier.