Longa'30 F1 - Grol F1

06-05-2007

Grol F1 wint van Longa F1 ?!

Op zaterdag 5 mei, bevrijdingsdag, trad de selectie van Grol F1 aan tegen ‘oranje’ brigade van Longa F1. Het beloofde een mooie voetbalochtend te worden waarbij alle ingrediënten aanwezig waren. Zo waren er rondom het veld meerdere fotograven aanwezig om de verrichtingen van beide teams te volgen. Ook scheen de zon rond half 11 al fel aan de onbewolkte hemel (een unicum in Lichtenvoorde)…

Nadat de fotosessie achter de rug was en de pers een plekje had gezocht langs de zijlijn, floot de scheidsrechter de wedstrijd in gang. Hierbij moet even vermeld worden dat de haardos van de (on)partijdige scheidsrechter deze ochtend dezelfde kleur had als de tricots van Longa… De eerste helft golfde op en neer. Het, in groten getale opgekomen, publiek vermaakte zich uitstekend gedurende de eerste 20 minuten. Dit zorgde voor een echte derbysfeer op het zanderige sportpark van Longa (zouden ze al begonnen zijn met het poten van de dahlia’s?). Op het moment dat de scheidsrechter floot voor de ranja had de tussenstand 2-2 kunnen zijn. Tijdens de (oranje) ranja werden er bij beide teams enkele tactische omzettingen gedaan. Zo koos de selectie uit Groenlo voor een aanvallender systeem. Er werd alleen gehoopt dat Longa zich niet zou ingraven in deze zandvlakte en ging loeren op de counter.

Direct in de tweede helft waren de intenties van beide teams duidelijk. De blauw-witte delegatie uit Groenlo moest het spel maken. ‘Het andere oranje’ uit Lichtenvoorde ging het levensgevaarlijke ‘catenacciovoetbal’ spelen. Voor de voetballeken onder ons wil dit zeggen dat Longa massaal ging verdedigen en loerde op snelle uitbraken. Dit zorgde in de tweede helft ook voor een groot arsenaal aan kansen waar beide teams gebruik van konden en moesten maken. Uiteraard komt bij het afronden van zulke mogelijkheden ook een factor als ‘geluk’ om de hoek kijken. De ene ploeg had de geluksfactor vandaag wat meer aan zijn zijde dan de ander.

Na afloop had niemand raar opgekeken dat er een eindstand als ‘Longa F1-Grol F1: 9-10’ op het scorebord had gestaan. Wanneer we ook de fair-play, spelvreugde én de penalty’s mee zouden tellen, dan was dit zeker mogelijk geweest!

Ole, Rick, Tim, Mattijs, Doné, Irben, Lars, Marc en Luc hebben deze ochtend een goede wedstrijd gevoetbald in hoogste klasse voor F-puppillen: Hoofdklasse. Helaas doet een eindstand soms wat anders vermoeden. Bij de Grol doen we daarom gelukkig ook niet aan ‘scorebordjournalistiek’.

Jongens: KLASSE!!