In Memoriam Elly Hoenderboom - Brinke

16-01-2019

Op 14 januari 2019 is thuis plotseling overleden op de leeftijd van 65 jaar

ELLY HOENDERBOOM-BRINKE

We zijn erg bedroefd om het zeer onverwachte verlies van dit gewaardeerde lid van onze vereniging. Elly heeft direct en indirect veel voor de s.v. Grol betekend.

Ze was de echtgenote van Gerard Hoenderboom die als buitengewoon creatief persoon en bestuurslid de s.v. Grol op hoger plan heeft gebracht. In zijn dagelijks leven had hij een eigen bedrijf Hoenderboom Reclamewerk. In zijn vrije tijd maakte Gerard van het clubblad een professioneel tijdschrift, onderging het sportpark een metamorfose door moderne reclameborden en ontwierp hij het huidige Grol logo. Hij werd voor zijn hele inzet terecht onderscheiden. Hij werd Lid van Verdienste. Zijn plotselinge overlijden in 2004 op 53-jarige leeftijd trof de vereniging zwaar.

Voor Elly en hun zoon en dochter was het natuurlijk nog veel zwaarder. De beslissing om hun bedrijf over te dragen was een heel ingrijpende beslissing. Het bedrijf werd voortgezet als Koppelman Reclame en bestaat nog steeds. Het fundament was door Gerard stevig gelegd.

Elly pakte het leven weer op en begon en maakte van de voormalige ontwerpstudio naast hun huis een kinderopvanglocatie. Vele jaren zette ze met veel liefde en geduld de kinderen op het goede spoor van het leven.

Elly bleef betrokken bij de s.v. Grol. Ze had speciale interesse voor de creatieve wagenbouwgroepen en de vooruitstrevende veranderingen van het sportpark Den Elshof. Op speciale momenten in het jaar toonde ze haar belangstelling door haar aanwezigheid.

Elly genoot zichtbaar van al die jonge mensen die elke dag langs haar huis aan de Oude Winterswijkseweg fietsten op weg naar sportpark Den Elshof. En dat fietsen was ook haar niet vreemd, vele duizenden kilometers legde ze af naar familie, vrienden en naar haar latere werk. Al die contacten waren haar heel dierbaar.

Elly was een geweldige moeder, een trotse en betrokken oma, een lieve buurvrouw, een warme vriendin en een sympathieke collega. Ze had meer in dit leven verdiend.

Wij wensen haar zoon Pol en partner Merle en kleinkinderen Kee en Fos, haar dochter Ela en partner Dave en kleinkinderen Scot en Vik, haar familie, vrienden en vriendinnen en haar geliefde buurtgenoten heel veel sterkte in de komende tijd. Draag de liefde van Elly mee in jullie harten naar de toekomst.

Namens alle leden en het hoofdbestuur van de s.v. Grol,

Hans Scheinck, voorzitter