Grol D3 voor de tweede maal kampioen na een zenuwslopend slot

14-05-2007

Afgelopen zaterdag was de wedstrijd tegen Marienvelde D1 waar bij wij bij winst of een gelijkspel kampioen waren. Helaas kon Bas te Brake niet mee doen door een spierblesure. Wij kregen in het begin twee grote kansen, de een kwam op de paal en de ander werd van dichtbij over geschoten. En dan gebeurt het: wij de kansen missen en de tegenstander scoort dan, en liepen dan ook tegen een 0-1 achterstand aan. Wij kregen nog een aantal goede mogelijkheden en door goed keeperswerk van Jeroen was de rust stand 0-1 in het voor deel van Marienvelde. De tweede helft was niet anders dan de eerste helft, wij de grote kansen, maar de bal wou er niet in. En dan zie dat de spanning groter wordt en dan lukt er ook niets meer, de kopjes gingen en wij geloofden er niet meer in. De verdediging wist zich staande te houden, mede door een aantal goede reddingen van Jeroen bleef het 0-1 voor Marievelde. Iedereen heeft hard gewerkt maar de bal wou er gewoon niet in vandaag.

Wij hadden nu evenveel punten als Varsseveld D2, met een doelsaldo van plus twaalf op Varsseveld, en het onderling resultaat was ook in ons voordeel, want wij hadden van Varsseveld met 3-1 gewonnen. Varsseveld moest naar Trias D2 toe en die wedstrijd begon om tien uur. Twee ouders zijn na de wedstrijd naar Trias gegaan om ons te informeren over de stand, en met de rust was het 0-4 voor Varsseveld, en iedereen begon zich al een klein beetje kampioen te voelen. Er werd door Varsseveld nog een keer gescoort, en toen kwam het bevrijdend telefoontje dat wij kampioen waren en niet Varsseveld. Na de kampioensbeker te hebben ontvangen uit handen van het jeugdbestuurs, kreeg iedereen uit handen van de sponsor Auto Arink een leren bal, en van de ouders een mooie kaart met een team foto er op. Het feest werd samen met de ouders en de sponsor voort gezet in de kantine.

Wij als leiders willen alle jongens en ouders bedanken voor dit hele mooie seizoen, niet alleen de twee kampioenschappen, maar het is ook een geweldige leuke groep jongens om mee te werken.