Indrukwekkende gedenksteen 100 jaar S.V. Grol

21-04-2019

Onthuld door een tweetal jeugdspelers

Het jubileumjaar ‘S.V. Grol 100’ is afgelopen zaterdag definitief afgesloten met de onthulling van een indrukwekkende gedenksteen bij de entree van het sportpark Den Elshof.

Het zijn daarbij een tweetal jeugdleden van de Grol die naam en faam hebben gemaakt. Want de namen van de 5-jarige Tristan Wissink en de 6-jarige Dieke Gebbink zullen zonder enige twijfel een plaats gaan krijgen in de inmiddels al lijvige analen oftewel geschiedschrijving van de Groenlose voetbalclub Grol.

Foto's: Marcel Houwer, Streekgids.nl.

Als jongste lid van de jongensafdeling mocht Tristan samen met Dieke als jongste lid van de meisjesafdeling de gedenksteen ‘100 jaar S.V. Grol’ onthullen. Een prachtige, zelfs chique ingemetselde steen, die levenslang de herinnering hoog houdt aan het in 2018 groots gevoerde eeuwfeest van de Grol.

In het bijzijn van onder anderen de leden van het dagelijks bestuur van Grol, de leden van het jubileumbestuur ‘S.V. Grol 100 jaar’, een vertegenwoordiging van de vrijwilligers(woensdag)groep, alsmede ouders en familieleden van de beide jeugdleden en andere belangstellenden vond de onthullingsceremonie plaats. Een gebeuren waarmee tevens het in alle opzichten bijzonder succesvolle jubileumjaar definitief wordt afgesloten.

De steen met een formaat van 100 centimeter bij 100 centimeter, waarvoor John Ligtenberg Vormgeving uit Groenlo het ontwerp heeft aangedragen en Slotboom Steenhouwers uit Winterswijk de uitvoering heeft verzorgd, is bij binnenkomst op het sportpark aan de Oude Winterswijkseweg goed zichtbaar.

De onthulling van het voor veel uitstraling zorgende kunstwerk vond plaats met het wegtrekken van een tweetal jubileumvlaggen door de beide jeugdspelers.