Grol sluit voetbalseizoen af met overwinning en afscheid

27-05-2019

De hoofdmacht van Grol heeft de competitie 2018-2019 afgesloten met een keurige 3-1 overwinning op MvR uit 's-Heerenberg. De opbrengst van 26 gespeelde competitiewedstrijden heeft uiteindelijke geleid tot een vierde plaats op de eindranglijst van de derde klasse van de KNVB. Een positie die geen recht geeft op de nacompetitie met mogelijk alsnog promotie naar de door Grol begeerde en ook minimaal bij een club als Grol horende tweede klasse. Die teleurstelling bleef zondagmiddag na de wedstrijd tijdens een gezellige, zelfs feestelijke derde helft overheersen bij niet alleen de spelers- en begeleidingsgroep, maar zeker ook bij het talrijke publiek dat de blauw-witte brigade iedere week hondstrouw is gebleven.

Bij Grol tekende Luc Berentsen in de wedstrijd tegen de elf van Marinus van Rooijen voor een hoofdrol. De aanvallende middenvelder van Grol zorgde voor alle drie de doelpunten. Een hattrick derhalve, waarbij ieder doelpuntje er één was om te worden ingelijst. Toch was het MvR dat reeds na vijf minuten spelen een voorsprong nam. Het was Jort Hunting, die linkerverdediger Bjorn te Braake, normaliter één van de snelste Grolmannen, er helemaal uitliep en de bal vervolgens snoeihard en onhoudbaar langs Wessel Baarslag knalde. Grol liet zich door de vroege tegenvaller niet van de wijs brengen. Na enkele goede kansen was het Luc Berentsen, die in de 33ste minuut fraai en hoog inschoot: 1-1. Dit was ook de ruststand, ondanks dat in de 36ste minuut Marc Pennards nog een ideale kans had om zijn MvR op een 1-2 voorsprong te zetten.

In het tweede bedrijf liet Wouter Rexwinkel na amper vijf minuten spelen een uitgelezen kans liggen, maar was het Luc Berentsen, die drie minuten later op aangeven van Roel Bruins zijn tweede maakte. De hattrick werd een feit in de 66ste minuut toen Berentsen op aangeven van Wouter Rexwinkel beheerst en met uiterste precisie zijn derde treffer liet aantekenen. Ondanks enkele goede kansen was Grol vervolgens niet bij machte om de voorsprong verder uit te breiden. Zo had enkele minuten vóór het laatste fluitsignaal Jordy Oonk moeten scoren. Dit nadat Luc Berentsen hem de bal na een pass van de zijkant van Mart Zieverink panklaar had gelegd. Eindstand: 3-1.

Foto: Theo Huijskes, Groenlose Gids.

Direct na de wedstrijd werd er door de spelers- en begeleidingsgroep afscheid genomen van een viertal spelers. Zo speelden Jordy Oonk, Bjorn te Braake en Doné Emaus tegen MvR hun laatste wedstrijd in de hoofdmacht van Grol en werd ook Mathijs Warnar (die deze zondagmiddag niet in actie kwam) uitgezwaaid.

Wedstrijdinformatie

Grol - MvR 3 - 1

Scoreverloop:
5e min. 0 - 1 Jort Hunting
33e min. 1 - 1 Luc Berentsen
53e min. 2 - 1 Luc Berentsen
66e min. 3 - 1 Luc Berentsen

Scheidsrechter: Herald Menkhorst uit Borne

Geel: Wessel Baarslag

Opstelling Grol:
Doel: Wessel Baarslag
Achter: Bjorn te Braake (60. Myron Baten), Thomas Porskamp, Mart Willemsen, Done Emaus (60. Teun Pasman)