Ole Walterbos stoomt op in Duitsland

15-08-2019

In de Duitse regionale krant “Westfälische Nachrichten” stond onlangs een mooi interview met Ole Walterbos, zoon van Henri Walterbos (voor interview klik op de volgende link: Ole Walterbos interview). De 20-jarige Ole speelt in het eerste elftal van Schwarz Weiss Havixbeck. Dat elftal speelt in de Kreisliga A in de regio Münster. Te vergelijken met de 4e klas KNVB. Ole speelt daar voorstopper en staat bij de tegenstanders bekend om zijn kopkracht en zijn robuuste ingrijpen. Bij vrije trappen en corners is hij voorin te vinden om gevaar te stichten. Hij wordt al de “Virgil van Havixbeck” genoemd.  Hij is bij de zwart-witten één van de dragers van het elftal. Afgelopen seizoen zijn ze kampioen geworden in de Kreisliga B en gepromoveerd. Hij speelde alle wedstrijden mee. Zijn trainer Thorsten Wietholt noemt hem de 120 procent machine, altijd vol het gas erop. Ole geeft in het interview nadrukkelijk aan dat hij bij Grol is opgeleid en ook in het Marveld Toernooi heeft gespeeld. Hij kwam rechtsreeks van de O 19 junioren bij SW Havixbeck in het eerste elftal. Hij heeft het goed naar zijn zin bij de Duitse vereniging en kan het voetbal goed combineren met zijn studie International Business op het HBO. Wellicht dat trainer Sander Hoopman toch eens een scout naar Duitsland moet sturen.