Voetbalschool weer van start

31-08-2019

Stichting Voetbal O.P.A.

Voetbalschool

Uit onderzoek van professor Anders Ericsson is gebleken dat je zo’n 10000 trainingsuren nodig hebt om de top te bereiken. Belangrijk daarbij zijn goede faciliteiten, gericht trainen en goede coaching. Dit alles proberen wij spelers en speelsters van 7 t/m 15 jaar te geven bij de voetbalschool door een extra trainingsmoment aan te bieden met gerichte training op hoofdzakelijk techniek en coördinatie. Van 7 t/m 15 jaar is de leeftijdsfase waarin kinderen zich motorisch het best kunnen ontwikkelen en dus perfect om deze vaardigheden aan te leren. Techniek en coördinatie vormen voor ons de basisvoorwaarden om, nu en later, het mooie voetbalspel te kunnen spelen. Wij proberen dan ook iedere speler/speelster op zijn/haar eigen niveau te laten ontwikkelen en zijn/haar eigen top te laten bereiken. Naast de ontwikkeling vinden wij plezier minstens zo belangrijk. Plezier en ontwikkeling gaan dan ook vaak hand in hand samen. Tijdens de trainingen zal er in kleine groepen gewerkt worden om elk individu de aandacht te kunnen geven wat het verdient.

In het seizoen 2019-2020 willen we onze voetbalschool weer een nieuwe impuls geven door meer te gaan werken met video-feedback, gebruik gaan maken van GPS-trackers en nieuwe oefenstof.

De trainingen zijn verdeeld over 2 periodes van elk 12 trainingen gedurende het seizoen. De eerste periode is van 11-09-2019 t/m 27-11-2019. De tweede periode zal plaatsvinden van 11-03-2020 t/m 27-05-2020.

De trainingen zijn op woensdagmiddag en vinden plaats bij SV Grol. Voor de jeugd van O8 t/m O11 van 16:30-17:30 uur en voor de jeugd van O12 t/m O15 van 17:30-18:30 uur.

De kosten voor een periode van 12 trainingen zijn €84 p.p.

Mocht je samen met 3 andere spelers van jouw vereniging deelnemen, dan hanteren we daarvoor een verenigingskorting. De bijdrage is dan €63 p.p. Het gebruik van de verenigingskorting is aan te geven bij het inschrijfformulier.

Voor de leden van SV Grol worden de trainingen vergoed. Zij kunnen dus kosteloos deelnemen aan de voetbalschool. Wel geldt er voor de leden van SV Grol een ‘aanwezigheidsplicht’. Dit houdt in dat zij alle trainingen aanwezig worden verwacht, maar gedurende de periode 3 trainingen mogen ‘snipperen’. Afmelden wordt dan wel op prijs gesteld, zie hiervoor https://www.voetbalopa.nl/voetbalschool/afmelden/

Iedereen dient zich in te schrijven via het inschrijfformulier op de website, dus ook leden van SV Grol.

Inschrijven voor de eerste periode is mogelijk t/m uiterlijk 08-09-2019. Wees er snel bij!

Voor meer informatie, de inschrijvingen en al onze andere voetbalactiviteiten verwijzen wij u naar onze website www.voetbalopa.nl