PSV wint geslaagd Marveld Toernooi

04-06-2007

GROENLO - PSV is de winnaar geworden van het 18e Marveld C Toernooi door in de finale Real Madrid te verslaan met 1 - 0. De organisatie blikt terug op een uitermate geslaagd toernooi waar gemoedelijkheid de boventoon voerde en er op de velden uitstekend voetbal vertoond werd. Zeven buitenlandse en vijf nationale teams streden van vrijdag 1 juni tot en met zondag 3 juni om de felbegeerde Marveld Cup.

PSV-ers met de Marveld Cup.

Klik hier voor meer foto's

De weergoden waren het toernooi goedgezind dit jaar, zodat het vanaf de opening op vrijdag avond tot en met de sluitingsceremonie droog bleef en de zon zelfs regelmatig doorbrak. Duizenden bezoekers kwamen kijken en genieten van geweldig voetbal en allerlei side events.

Twee nieuwkomers bezochten Groenlo dit jaar. Maccabi Haifa FC uit Israël en FC Shakhtar Donetsk uit de Oekraïne. De Oekraïense ploeg deed geweldige ervaring op dit jaar, maar sneuvelde uiteindelijk tegen SV Grol. Met penalty’s werd beslist dat FC Shakhtar Donetsk 12e werd en thuisploeg SV Grol de 11e plaats bezette. Maccabi Haifa won van FC Twente/Heracles en claimde de 9e plek, de ploeg uit Enschede net achter zich latend.

Ontlading bij PSV na het winnende doelpunt.

Er zijn diverse wedstrijden die opvielen de afgelopen dagen. Op de zaterdag was vooral Celtic – PSV de uitschieter met veel doelpunten (2-3), hoog tempo en niveau voetbal en de twee ploegen waren gelijkwaardig aan elkaar.

Op de zondagmorgen vielen PSV – Bayern Mûnchen en Feyenoord – Real Madrid op. Deze vier teams zouden uiteindelijk ook de finale en troost finale spelen. Bayern Mûnchen – Feyenoord eindigde in 0 - 5 en de finale tussen Real Madrid – PSV werd 0 - 1

Manchester United had grote kans om tot de laatste vier door te dringen. In de laatste poule wedstrijd verspeelden zij hun voorsprong op Celtic FC die in de laatste minuut de 1-1 maakte. Toen op een ander veld Bayern Mûnchen ook nog op de valreep van PSV won was de kruisfinale plaats verkeken. De jongens waren erg teleurgesteld, maar probeerden zich nog op te laden voor de wedstrijd tegen Chelsea. Dat lukte niet meer helemaal en met een 0-2 verlies werd Manchester United 6e en Chelsea 5e.

Het schotse Celtic en Ajax troffen elkaar in de wedstrijd om de 7e en 8e plaats. De Amsterdamse ploeg besliste dit duel in haar voordeel door met 0-2 te winnen en de 7e stek zeker te stellen.

Ramon Landewers mocht de aanmoedigingsprijs in ontvangst nemen.
Pascal Brockötter werd geëerd als meest waardevolle speler van SV Grol.
De beste keeper was dit jaar de Feyenoord doelman Niels Konijnenberg. De beste speler en tevens de maker van het winnende doelpunt in de finale was PSV-er Elvio Do Rosario. Bij het ophalen van zijn prijs liet hij met een salto zijn gymnastische kunsten nogmaals zien.
Er waren dit jaar twee voetballers met de meeste goals. Elvio Do Rosario kon weer naar voren komen en ook Chelsea's Danny Mills werd topscoorder 2007.