In Memoriam Frits Wolterink

10-10-2019

Op 9 oktober 2019 is na een lange periode van afnemende gezondheid op de leeftijd van 83 jaar overleden

FRITS WOLTERINK

Frits was een bekende persoonlijkheid in Groenlo. Door zijn lidmaatschap van mannenzangvereniging Inter Nos en zijn aanwezigheid bij onze Grol. Hij was een enthousiaste supporter bij de wedstrijden op zondagmiddag.

Zijn grootste bekendheid kreeg hij echter als kantinebaas bij de Grolsch Bierbrouwerij. Meer dan 40 jaar zorgde hij voor veel gezelligheid voor zijn Grolsch-collega’s. Stiekem deelde hij ook wel eens Bruine Paters uit tijdens de middagpauze. Daarvoor had Frits bij De Batavier in Winterswijk en nog korte tijd bij de Monocon in Groenlo gewerkt.

Frits was een buitengewoon aangenaam mens. Belangstellend, positief en toegankelijk. Humor was een belangrijke bouwsteen in zijn bestaan. Op vakantie ging hij graag, nooit te lang, want zijn geliefde Grolle kon hij eigenlijk niet missen.

Als Grol hebben we hem nog kunnen huldigen voor zijn 50-jarig lidmaatschap. Op zijn verjaardag, 2 oktober 2019, heeft hij het beeldje Van Mens tot Mens als symbool van verbondenheid met de Grol in De Molenberg in ontvangst mogen nemen.

Wij waarderen het zeer dat we hem zolang hebben mogen kennen.

Op zaterdag 12 oktober kunnen we van hem afscheid nemen en de familie condoleren van 18.30-19.00 uur bij Dela Ventura aan de Lichtenvoordseweg.

Wij wensen zijn familie, vrienden en kennissen sterkte met dit verlies. Gedenk Frits met een knipoog, zo had hij dat graag gezien.

Namens de leden en het bestuur van de s.v. Grol,

Hans Scheinck, voorzitter.