Verslag ALV op 28 oktober 2019

29-10-2019

Op maandag 28 oktober vond de Algemene Leden Vergadering plaats van de s.v. Grol. Ca 80 leden waren aanwezig om een gedetailleerde update te krijgen van de vereniging. Voorzitter Hans Scheinck loodste de aanwezigen op een ervaren en luchtige wijze door het grote aantal agendapunten, waar nodig ondersteund door zijn mede bestuursleden. De vergadering werd zoals gewoonlijk voorafgegaan door een herdenkingsmoment buiten voor alle overleden Grolleden.

Na het welkomstwoord van voorzitter Hans Scheinck, las Tonnie Zieverink een samenvatting voor van het Algemeen Jaarverslag seizoen 2018 - 2019, gevolgd door Hans van Halm die het Financiele Jaarverslag van het afgelopen seizoen doornam. Hans kon een positief saldo vermelden van ca 40.000 euro, door de ontvangen bijdrage van Grol 100 Jaar. Dit betekent dat de s.v. Grol volgens begroting heeft gedraaid. Beide jaarverslagen werden met applaus ontvangen. Tom Hoffman lichtte de begroting voor 2019-2020 toe, welke vervolgens werd goedgekeurd.

Belangrijke wijziging gedurende het komende seizoen is een wijziging in bestuurlijke organisatie. Het Hoofdbestuur zal kleiner worden en meer verantwoordelijkheid inclusief budget bevoegdheid zal liggen bij de onderliggende besturen: Voetbalbestuur, Organisatiebestuur en Accommodatiebestuur. Deze wijziging werd door de aanwezigen goedgekeurd. In het hoofdbestuur werd Hans Scheinck voor een nieuwe periode verkozen. Hans van Halm wordt nu definitief opgevolgd door Tom Hoffman. De bestuurlijke organisatie wijzigingen zijn gepland voor januari 2020.

Verder werd aangekondigd dat de samenstelling van het SEAG bestuur gewijzigd zal worden. Het aantal leden vanuit het Hoofbestuur wordt teruggebracht van 3 naar 1. Hans Scheinck gaf hier een uitgebreide toelichting op. Ook deze wijziging werd goedgekeurd door de ALV. Ook het nut van het blijven hebben van een aparte stichting voor accommodatiebeheer werd toegelicht.

Het voorstel om de contributie de komende drie seizoenen niet te verhogen, voortvloeiend uit het fusievoorstel, werd besproken. Dit betekent ook dat er geen indexatie zal plaatsvinden. Ook hier werd door de ALV positief over gestemd.

Daarnaast werd de ALV feestelijk ingevuld door het huldigen van 12 leden die 50 jaar lid zijn van de vereniging. Acht leden waren aanwezig en werden op een humorvolle wijze toegesproken door Hans Scheinck. Dit zijn: Ben Meuleman, Tonnie Zieverink, Rudy Geelink, Jan Bos, Frans Heming, Ronald Brockötter, Ruud Roerdink, Peter Hulshof. Vier leden hebben eerder al het beeldje "Een teken van Verbondenheid" ontvangen. Dit zijn: Frits Wolterink (overleden), Bert te Brinke, Jan Beerten en Walter Klein Gunnewiek.

Bij de rondvraag was er nog even aandacht voor de kleding van de vrijwilligers als ook het gebruik van social media.