Ronald Porskamp nieuwe voorzitter

21-07-2007

Jeugdbestuur s.v. Grol weer op volle sterkte

GROENLO - Na weken achtereen de nodige inspanningen te hebben gepleegd, is het jeugdbestuur van de sportvereniging ‘Grol’ weer op volle sterkte. In het jeugdbestuur, dat met ingang van het voetbalseizoen 2007-2008 de kar gaat trekken, zijn maar liefst vier nieuwkomers opgenomen, te weten Ronald Porskamp, Dennis Pasman, Gerard Platter en André Pouwels. Een en ander was noodzakelijk omdat drie personen -Marco Frank, Christian Reinders en Hans Emaus- om uiteenlopende redenen hadden aangegeven aan het eind van het seizoen 2006-2007 te zullen stoppen.

Met ingang van het voetbaljaargang 2007-2008 is Ronald Porskamp de nieuwe voorzitter van het jeugdbestuur van de sportvereniging ‘Grol’. Porskamp wordt daarmee de opvolger van Marco Frank, die vanaf 2000 gedurende een periode van zeven jaar leiding heeft gegeven aan de jeugdafdeling van de Groenlose voetbalvereniging en daar nu vanwege drukke werk- en huiselijke omstandigheden een punt achter gaat zetten. Wel zal Frank, onlangs nog uitgeroepen tot verenigingsman van het jaar, op een aantal terreinen binnen de club actief blijven voor Grol.

Met de 52-jarige Ronald Porskamp komt er geen onbekende aan het roer van de jeugdafdeling van Grol. In het verleden heeft de in het dagelijks leven als onderwijzer aan basisschool De Ni-je Veste werkzame Porskamp op diverse terreinen zijn sporen verdiend voor het verenigingsleven in Groenlo in het algemeen en voor de s.v. Grol in het bijzonder.

Ronald Porskamp werd op 1 december 1964 lid van Grol en doorliep vervolgens als spelend lid diverse jeugd- en seniorenteams. Daarnaast heeft hij zich in verschillende functies verdienstelijk gemaakt voor de voetbalclub aan de Oude Winterswijkseweg. En deze functies variëren van jeugdleider tot jeugdtrainer, van bestuurslid Supportersclub tot lid van de jubileumcommissie ‘Grol 75 jaar’, van commissielid tot organisator diverse nevenactiviteiten en van kampleider bij de jeugd tot redacteur binnen de commissie clubblad.

Naast het voorzitterschap bij de jeugd zal Porskamp tevens een kwaliteitszetel gaan bezetten in het hoofdbestuur van Grol. Overigens heeft in het momenteel uit negen personen bestaande hoofdbestuur behalve de nieuwbakken jeugdvoorzitter ook jeugdsecretaris Frans Heming daarin zitting namens de jeugdafdeling.

Tijdens de algemene aftrapbijeenkomst van het nieuwe voetbalseizoen ten behoeve van de jeugdafdeling van de sportvereniging ‘Grol’, die op vrijdag 31 augustus a.s. zal worden gehouden op het sportpark ‘Den Elshof’, zal de nieuwe jeugdvoorzitter nader worden geïntroduceerd om vervolgens direct de taken van Marco Frank te kunnen overnemen.

De wisseling in het hoofdbestuur, waarbij Ronald Porskamp officieel de plaats gaat innemen van Marco Frank en waarbij tevens afscheid wordt genomen van laatstgenoemde, staat te gebeuren tijdens de algemene ledenvergadering van de club, die traditiegetrouw wordt gehouden op de eerste maandag van de maand oktober, dit jaar derhalve op 1 oktober a.s.

Met de komst van Ronald Porskamp als jeugdvoorzitter zijn dus nu alle vacatures binnen het jeugdbestuur van Grol ingevuld. Als vervangers van de uitgetreden bestuursleden Hans Emaus en Christian Reinders zijn in een eerder stadium reeds Dennis Pasman (23) als coördinator van de F-klasse, Gerard Platter (48) als coördinator van de E-klasse en André Pouwels (46) als coördinator van de D-klasse tot het jeugdbestuur toegetreden. Ook zij zullen tijdens de aftrapbijeenkomst eind augustus a.s. officieel worden voorgesteld.

Dennis Pasman heeft alle selectieteams bij de jeugd van Grol doorlopen. Speelt thans bij de senioren voor het derde seizoen in Grol 2. Dennis studeert in Groningen, heeft onlangs de studie afgerond en mag zich bachelor noemen. Gaat nu nog door voor de Master-titel en hoopt dit laatste in het komende studiejaar af te ronden.

Gerard Platter heeft in het verleden ook gevoetbald bij Grol, eerst in de jeugd en later in Grol 5. Was in de beginjaren tachtig bovendien al vier seizoenen achtereen jeugdleider. Gerard heeft twee zonen bij de jeugd van Grol voetballen en is werkzaam als zelfstandig arbeid- en organisatie-adviseur.

André Pouwels is geboren in Almelo en woont nu een achttal jaren in Groenlo. Hij heeft zelf nooit gevoetbald. André is werkzaam als verkoper van cementvloeren en heeft drie zonen in de jeugd van Grol voetballen.

Het (vernieuwde) jeugdbestuur van Grol bestaat nu derhalve uit:

Ronald Porskamp (voorzitter), Frans Heming (secretaris en ledenadministratie jeugdafdeling), Laura van de Pol (penningmeester en contactpersoon meisjesvoetbal), Ben Hoytink (wedstrijdsecretaris en arbitrage), Patrick Pos (nevenactiviteiten), Marcel ten Barge (coördinator A- tot en met C-klasse), André Pouwels (coördinator D-klasse), Gerard Platter (coördinator E-klasse) en Dennis Pasman (coördinator F-klasse).

Op de foto van links naar rechts de nieuwkomers in het jeugdbestuur van de sportvereniging ‘Grol’: Ronald Porskamp, Gerard Platter, André Pouwels en Dennis Pasman.