Drukkerij Westerlaan nieuwe drukker clubblad s.v. Grol

27-05-2020

Afgelopen weekend is het 1e clubblad van 2020 verschenen. Als het goed is, is deze inmiddels bij alle leden, vrijwilligers en sponsoren bezorgd. Mocht dit niet zo zijn, stuur even een mail naar info@svgrol.nl. De komende weken zulllen we een groot aantal verhalen uit dit clubblad ook via onze website en social media presenteren. Hierbij de eerste bijdrage.

Drukkerij Westerlaan nieuwe drukker clubblad s.v. Grol

Bron: Clubblad - Jaargang 40 - 2020 - Nr. 1

Door: Henri Walterbos

Na een jarenlange prettige samenwerking met Drukkerij Weevers, later Print2Pack, in Vorden, zal het clubblad van de s.v. Grol de komende 5 jaar van de persen rollen bij Drukkerij Westerlaan in Lichtenvoorde.

“Afgelopen jaar gaf Print2Pack al aan dat wij gerust op zoek mochten naar een andere drukker aangezien het bedrijf zich meer en meer ging toeleggen op het bedrukken en vervaardigen van allerhande verpakkingen. Maar als we wilden mochten we nog wel een jaar blijven”, aldus Marco Frank van Communicatie. “We hebben toen alle drukwerk binnen de vereniging in kaart gebracht en gekeken waar we welk drukwerk onder gaan brengen. In nauw overleg met de hoofdredacteur. Uiteraard kijken we dan eerst in onze sponsorlijst. Drukkerij Westerlaan is al vele jaren een trouw en enthousiast sponsor van onze vereniging, waaronder reclamebordsponsor. Dat blijft hij doen, naast de sponsoring van het clubblad, waarvoor het bedrijf een paginagrote advertentie op de achterzijde van het clubblad krijgt. Bein Westerlaan van Drukkerij Westerlaan was direct enthousiast toen we hem benaderden. De gesprekken over een contract, de wensen/voorwaarden van onze zijde verliepen soepel. We zijn dan ook erg blij met deze samenwerking. We zijn een contract voor 5 jaar overeengekomen.”

Begin maart werden de contracten ondertekend ten kantore van Bein Westerlaan in Lichtenvoorde. Toen mochten er nog net handen geschud worden. Namens s.v. Grol ondertekenden Marco Frank en clubbladhoofdredacteur Henri Walterbos de documenten, namens het bedrijf de naamgever zelf. Alles onder het toeziend oog van Dorien Koppelman, de nieuwe eindredacteur van het clubblad. Na afloop werd een toast uitgebracht op de samenwerking waarmee ook Bein blij is. “Grol is gewoon een mooie club. Ik hoop dat ze snel weer hogerop spelen. Dat verdient de vereniging met zo’n omvang en aanzien. Hopelijk levert het in de toekomst ook weer de derby’s Grol-Longa op. Met alle respect voor de prachtige wedstrijden Longa-RKZVC, maar de enige echte derby is Grol-Longa.”

Als Marco Frank Bein een Grolvaan overhandigt, als bekrachtiging van de samenwerking, met de boodschap dat Bein’s kantoor hier direct van opfleurt, loopt Bein naar de kast en haalt hier 3 oranjekleurige stoffen voorwerpen uit. Lachend komt hij hiermee aanlopen en overhandigt het Grolse gezelschap ieder een minishirt met hierop als shirtsponsor Drukkerij Westerlaan. “Ik ben jarenlang shirtsponsor van Longa geweest. Ook een prachtige vereniging, waar ik ook sponsor ben.”