Een tussenjaar voor Grol Vrouwen 1

10-06-2020

Grol Vrouwen 1 doet een stapje terug in het seniorenvoetbal.

Met het stoppen van een 7-tal speelsters heeft het Grol Voetbalbestuur samen met de spelersgroep besloten om het seizoen 2020-2021 voor de overgebleven speelsters te zien als een overbruggingsjaar.

In dit jaar gaan zij een trainingsgroep vormen met de Meiden O19. De trainingen vinden plaats op dinsdag en donderdag. In seizoen 2021-2022 komt de MO19 over naar de senioren waardoor er een nieuw prestatie elftal wordt opgericht. Het is een bewuste keuze geweest om MO19 nog één jaar in de jeugd te laten spelen. Het vervroegd over laten gaan van jeugdspeelsters versus het risico van stoppen van jeugdspeelster is te groot. De jeugd heeft immers de toekomst en daar moet de Grol zich binnen de meiden-tak op gaan richten. Het oprichten van een trainingsgroep is hiermee de juiste middenweg tussen MO19 en de overgebleven Vrouwen 1 speelsters.

Daarnaast hebben de overgebleven Vrouwen 1 speelsters de optie gekregen om bij het combinatie elftal Vios/Grol Vrouwen 3 aan te sluiten. Op deze manier kunnen zij wedstrijden blijven spelen en blijft het wedstrijdritme behouden. De Grol bedankt Vrouwen 3 en trainer Patrick Pos voor het met open armen ontvangen van deze speelsters.

De speelsters die gestopt zijn bij Vrouwen 1 blijven wel als gezamenlijke groep actief binnen de Grol. Zij gaan vanaf september 7 tegen 7 voetbal spelen op de vrijdagvond.

Het voetbalbestuur (meiden & vrouwen) Milou en Dalibor

Team Vrouwen 1 seizoen 2019 - 2020