Gedragsregels Social Media - Fair Play Reglement

12-07-2020

Als Grol hebben we een Fair Play Reglement. Deze is na te lezen op onze website onder Documenten:

Daarin hebben we nu een aanvulling gemaakt voor Gedragsregels Social Media.

In het dagelijks leven is social media niet meer weg te denken. Bekende voorbeelden van social media zijn Facebook, YouTube, Linkedin, Whatsapp, Instagram, Snapchat en Twitter. Social media biedt de mogelijkheid te laten zien dat je trots bent op de Grol. Tevens kunnen ze een bijdrage leveren aan een positief beeld van de vereniging. Aan de andere kant kunnen berichten op social media (soms onbewust) spelers, trainers, vrijwilligers en de goede naam van de Grol schaden. Daarom verwachten we dat iedereen die betrokken is bij de Grol  verantwoord met social media omgaat. Hiervoor hebben we een aantal gedragsregels opgesteld.

* Je deelt geen berichten/foto’s/video’s via social media die de vereniging, leden van de vereniging of vrijwilligers van de vereniging op welke manier dan ook kunnen schaden en/of in een negatief daglicht kunnen stellen.

* Je bent persoonlijk verantwoordelijk voor berichten die je op sociale media plaatst en bent je bewust dat wat je publiceert voor lange tijd op sociale media aanwezig blijft.

* Je bent voorzichtig bij het publiceren over anderen  of in discussie  met anderen. Verkeerd opgevatte of slecht onderbouwde stukken, kunnen direct nadelige gevolgen hebben voor de persoon zelf of voor de vereniging.

Bij overtredingen van deze gedragsregels zijn de regels met betrekking tot sancties/straffen in het fair-play reglement van toepassing.

Algemeen Bestuur Grol