Gebruik kleedkamers na zomerstop

24-07-2020

Vanaf 3 augustus tot en met 23 augustus gaat er een voorlopig trainingsschema in werking.

trainingsschema 3 tot 24 augustus 2020.

Tot die tijd zijn kleedkamers en gebouwen op het sportpark gesloten wegens zomerstop, dit betekent ook dat de vaste doelen van de velden zijn verwijderd. De KNVB heeft aangegeven dat alle kleedkamers en douches per 1 juli opengesteld kunnen worden. Voor senioren geldt hierbij de 1,5 meter afstand.

Geen enkel risico

Grol kiest ervoor om zeer voorzichtig te zijn in het openstellen van kleedkamers voor senioren, dit heeft alles te maken met de ontvangen gele kaart wegens overtreding van de Covid regels. Een senioren team zou minimaal twee kleedkamers nodig hebben om de 1,5 meter afstand te waarborgen, bij trainingen en bij wedstrijden. Hoewel dit in de eerste weken van augustus zou lukken, is met het oog op het nieuwe seizoen niet te realiseren. Het nieuwe trainingsschema (vanaf 24 augustus) zit erg vol, ook met senioren teams. Dit heeft de Grol doen besluiten om voor trainingen van senioren teams de kleedkamers voorlopig dicht te laten. Mochten maatregelen versoepelen, dan zal dit direct heroverwogen worden.

Wedstrijden senioren

Oefenwedstrijden van senioren die in Groenlo gespeeld worden, kunnen enkel in het weekend plaatsvinden. Bij deze oefenwedstrijden krijgt ieder senioren team minimaal 2 kleedkamers. Tussen opeenvolgende oefenwedstrijden dient bij een vol programma voldoende tijd te zijn om te douchen en om te kleden tussen wedstrijden. Er geldt een maximum van 8 personen per kleedkamer tegelijkertijd. Ook geldt dat senioren met maximaal 3 personen tegelijkertijd mogen douchen. Kleedkamers die gebruikt kunnen worden door senioren zijn: 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 12, 13, 14 en 15. Over hoe kleedkamers ingezet kunnen worden bij de competitiestart in september wordt nog nagedacht.

Junioren

Voor junioren kiest Grol ervoor om vanaf 3 augustus kleedkamers weer open te stellen. Dit geldt voor trainingen en wedstrijden. Thuis douchen is nog altijd toegestaan. Kleedkamers die gebruikt kunnen worden door junioren zijn: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 12, 13, 14 en 15

Achterlaten kleedkamers

Afgelopen weken hebben diverse kleedkamers een grote onderhoudsbeurt gekregen. Dit betekent dat we vanaf augustus met strakke, schone kleedkamers kunnen starten. Graag houden we dit zo, oproep aan spelers en leiders:

Schoenen borstelen voor binnengaan kleedkamers.
Bekers, etensresten en overig afval in de tonnen.
Korrels opvegen en in de tonnen.
Kleedkamer droogtrekken nadat iedereen gedoucht heeft.
Vriest het niet? Dan ramen open ter ventilatie.
Trainer/leider is verantwoordelijk en checkt na iedere training en wedstrijd de kleedkamer en die van de tegenstander.

Trainingsschema

Het volgende trainingsschema geldt van 3 t/m 23 augustus: trainingsschema 3 tot 24 augustus 2020.