Speler van het kwartaal: Dante van Bergen

Door: Kyra Broshuis

Naam: Dante van Bergen

Leeftijd: 9
Gezin: Samen met mijn broertje Dario (6) zijn wij de zonen van Bart en Chiara van Bergen
School: ‘t Carillon in de binnenstad van Groenlo
Team Grol: JO 10-3

Teamgenoten en leiding: Joep Theissen, Carlijn van Uem, Robine Kemkens, Rosa van Beckhoven, Tycho Geelink, Tieme te Brake en als leiders Sander van Beckhoven en Jacco Kemkens.
Positie: Centraal aanvaller
Wat vind je van je team: Heel leuk en goed. Ik zit pas net in dit team maar ze zijn allemaal heel aardig en we hadden meteen dikke lol met elkaar.
En van de leiding: Super, ze geven hele goede training, soms ben ik daarna helemaal kapot. En ze maken ook leuke grappen. Het is wel jammer dat Sander voor Ajax is, maar ach, daar kan hij niets aan doen. Tot een paar weken geleden zat ik bij de JO 9-2 en daar hadden we Tom klein Zeggelink en Maurice Gelinck als trainers. Van Tom heb ik ook heel veel geleerd en Maurice maakt de lekkerste ranja die er is!

Sterke punten: Goed aannemen en passen.
Zwakke punten: Ik wacht te veel af.
Andere hobby’s: Met mijn vrienden Brawl stars spelen, naar de camping met Ruus, voorzetten geven aan mijn vader en zwemmen met Dario.
Voetbalidool buiten Grol: Steven Berghuis, de beste van Feyenoord.
Voetbalidool binnen Grol: Job Roerdink, je kunt enorm lachen met hem in het veld en hij is ook nog eens erg goed.
Voetbalhoogtepunt: Afstandschot van achter de middellijn, in één keer in de goal.
Voetbaldieptepunt: 5 x achter elkaar een corner gemist.
Wat wil je later worden?: Paleontoloog (overal ter wereld dinosaurusskeletten opgraven en onderzoeken)
Je moeder is bekend als buutredner, is dat later ook iets voor jou?: Ja, ik ben al aardig op weg, ik sta al bekend om mijn kleedkamerbuuts.