In Memoriam Bennie klein Gunnewiek

23-08-2020

We zijn erg bedroefd door het overlijden op 72-jarige leeftijd van

BENNIE KLEIN GUNNEWIEK

Hij overleed op 22 augustus 2020 aan een ongeneeslijke ziekte. Vooral de laatste maanden beperkte hem dat zeer in zijn functioneren. Een markant Grol lid is niet meer bij ons.

Zijn loopbaan bij onze vereniging begon in 1962 als speler. Hij kwam al snel in het eerste elftal terecht en was jarenlang als temperamentvolle rechtsback een buitengewoon stabiele factor. Vooral zijn onverzettelijkheid viel op. De meeste linkerspitsen die tegen hem speelden gaven in de rust de moed al op. Of werden door hun trainer gewisseld. Met zijn zeer blonde haren werd hij door de supporters “Witten Gunnewiek” genoemd. Daar sprak respect en bewondering uit. Hij heeft die bijnaam bij de Grol altijd mogen houden. Hij speelde daarna nog jaren bij de veteranen tot op 55e jarige leeftijd. Nog steeds afgetraind en fit alsof ie net uit het eerste kwam. Die fitheid kwam ook door zijn andere sportieve hobby’s, tennis en golf.

Intussen had Bennie bestuurlijke taken bij de vereniging op zich genomen. Ook dat deed hij met grote inzet. Hij was ruim 12 jaar lid van het hoofdbestuur. Als tweede penningmeester zette hij een grote stap vooruit voor de vereniging. Hij automatiseerde de hele contributie-inning. De automatische incasso werd ingevoerd bij de Grol. Dat bespaarde veel werk en geld.

Hij keerde terug op het veld als trainer van de pupillen toen zoon Dave ook de voetbalschoenen aantrok. Bennie haalde zelfs nog een diploma daarvoor, hij wilde het trainerschap serieus en deskundig uitvoeren.

Met diezelfde instelling werkte hij jarenlang op kantoor bij het Groenlose bedrijf Welgro.

In het jaar 2003 werd Bennie voor zijn activiteiten en inzet bij de Grol tot Lid van Verdienste benoemd. In 2012 gevolgd door de gouden speld voor zijn 50-jarig lidmaatschap.

Zijn temperament buiten het veld was altijd positief gericht en op het sociale vlak was hij sterk. Hij had belangstelling voor anderen en liet hen altijd in hun waarde. Hij gaf geen oordeel, hij stelde een vraag. Waardering voor zijn persoon gaf hij terug door ook de ander een compliment te geven. Hij genoot van kleine dingen, subtiele humor en gezellige mensen om zich heen. Die anderen genoten van zijn aanwezigheid doordat hij liever één van hen was dan boven hen te staan. Die menselijke maat beheerste hij zijn leven lang.

Bennie kon met iedereen goed op schieten, maar bovenaan de ranglijst stonden altijd zijn vier kleinzoons, zijn grote trots en oogappels. Zonder twijfel en discussie.

Wij wensen zijn vrouw Annie, zijn kinderen Masja en Dave, en hun partners Bram en Ela en zijn kleinzoons Sep, Flint, Scot en Vik heel veel sterkte in de komende tijd.

Op woensdag 26 augustus 2020 kan er van 18.30 - 19.30 uur afscheid van Bennie genomen worden. Bij hem thuis aan de Koperslager 37 in Groenlo.

De crematieplechtigheid vindt op donderdag 27 augustus 2020 wegens de corona-maatregelen in besloten kring plaats.

De Grol is Bennie dankbaar voor al die jaren van verbondenheid. Moge hij rusten in vrede.

Namens de leden en het bestuur van Grol,

Hans Scheinck, voorzitter.