Clubscheidsrechters weer helemaal bij

27-08-2020

Grol beschikt over een groep enthousiaste clubscheidsrechters die wekelijks wedstrijden bij de jeugd als ook bij de senioren fluiten. Afgelopen maandag 24 augustus was er een bijeenkomst voor hen georganiseerd om goed voorbereid aan het nieuwe seizoen te beginnen. Belangrijkste onderwerp voor deze avond was om bijgepraat te worden over de laatste spelregelwijzigingen. O.a. over wat wel hands is en wat niet, hoe moet je handelen bij overtredingen bij het nemen van een strafschop, nieuwe toelichting op de buitenspelregel en hoe om te gaan met kaarten als je voordeel geeft.

Speciaal voor deze avond waren Bryan van Leeuwen en Wessel ten Damme van de Scheidsrechtersvereniging Winterswijk en Omstreken aanwezig om door middel van een power point presentatie en enkele voorbeeldfilmpjes de laatste spelregelwijzigingen door te nemen en toe te lichten. De presentatie werd afgesloten met een korte spelregelkwis. SWO hartelijk dank voor jullie hulp.

De spelregelwijzigingen en het totale spelreglement voor het seizoen 2020-2021 zijn terug te vinden op onze website onder het kopje voetbalinfo en spelregels: https://svgrol.nl/voetbalinfo/spelregels. Ook voor alle spelers en trainers wellicht handig om eens te bekijken.

Wij wensen alle clubscheidsrechters heel veel succes en plezier het komende seizoen!