Grol Zat 4 herpakt zich na de 2-0, maar weet niet te scoren.

06-09-2020

Victoria ‘28 2 - Grol zat 4 ( 2-0 ) 2-0

Na het 0-5 verlies van afgelopen week tegen Drienerlo 3 was het zaak om vandaag beter voor de dag te komen. Vorige week ontbraken nog een paar vaste waardes uit het team in verband met vakantie die vandaag wel kunnen starten.

Om 15:00 wordt er afgereisd richting Enschede voor deze wedstrijd die iets voor half 5 van start gaat. Onder mooie weersomstandigheden wordt er op het hoofdveld afgetrapt voor de wedstrijd.

De wedstrijd begint rommelig en slordig. Er wordt teveel de lange bal gehanteerd wat voor de tegenstander goed uitpakt. Ze kunnen de ballen eenvoudig onderscheppen en zo Grol 4 onder druk zetten. Dit resulteert in de 10de minuut in een goede aanval van Victoria over de linkerkant. Een goede voorzet wordt gegeven en Thijs de Hek is niet bij machte de spits op tijd te stoppen. Deze weet van dichtbij doelman Barry Janssen te passeren, 1-0. Grol 4 kan nog niet de rust in het spel vinden waardoor er druk op het Grol doel  blijft. Grol komt goed weg met een bal op de paal. Toch is het na een kleine 20 minuten dat een aanval goed wordt verdedigd door Martijn van de Wiel. De corner die hierop volgt wordt perfect klaar gelegd en een speler van Victoria kopt de bal diagonaal in de kruising van de verre hoek, 2-0.

Na dit doelpunt komt er rust in het elftal van de Grol en komen meer aan het voetballen toe. Victoria kan onder druk worden gezet maar resulteert nog niet in grote kansen. Uit een van deze goed opgezette aanvallen is het Ramon Janssen die onreglementair wordt gestopt binnen de 16 meter. De terecht toegekende strafschop wordt door Yordi van Lochem met de bekende Corona afstand van 1,5meter ruim over geschoten.

Kort hierna fluit de scheidsrechter voor de rust. Na de rust gaat wij verder waar wij de eerste helft mee gestopt zijn. Het team staat goed en het wordt een gelijkopgaande wedstrijd waarbij aan beide zijden geen grote kansen te noteren zijn. Dit maakt dat er na 90 minuten de 2-0 op het scorebord de uitslag is.

Volgende week reizen wij af naar HSC’21 te Haaksbergen.