Eerste officiele competitiewedstrijd van fusieclub Grol

24-09-2020

Bron: Groenlose Gids

Primeur voor de jeugd onder dertien

Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zover. De eerste officiële wedstrijd in competitieverband van de fusieclub Grol was een feit. De papieren bekrachtiging van de fusie tussen S.V. Grol en S.V. Grolse Boys, en dat door ondertekening van de notariële akte, vond weliswaar plaats op 1 juli van dit jaar, maar de daadwerkelijke uitvoering binnen de lijnen van het sportpark Den Elshof liet nog even op zich wachten. Het was het derde jeugdteam van Grol onder 13, dat zaterdagmorgen om klokslag 8.30 uur aan de aftrap stond voor de eerste competitiewedstrijd in het seizoen 2020-2021 tegen het tweede team onder 13 van FC Dinxperlo. Het team dat onder aanvoering van coach Stef Oldenkotte (59) en aanvoerder Lasse Raben (12) de geschiedenisboeken van Grol ingaat, als zijnde de formatie die het startschot verzorgde van de eerste voetbalcompetitie van de fusieclub Grol.

De aftrap van de wedstrijd werd bijgewoond door de beide voorzitters van Grol en Grolse Boys, te weten Hans Scheinck en Harry Paf, waarbij eerstgenoemde in het kader van deze bijzondere wedstrijd tevens fungeerde als scheidsrechter. Ging Grol bij rust nog met 1-0 aan de leiding, het was FC Dinxperlo dat uiteindelijk met 1-4 zegevierde.

“Een verdiende overwinning”, volgens Stef Oldenkotte. “Wij stonden bij rust nog wel met 1-0 voor dankzij een doelpunt van Floris Bruijl, maar dat was tegen de verhouding in. In de tweede helft was FC Dinxperlo heer en meester. Geen probleem, want bij de selecties die ik door de jaren heen train en begeleid, gaat het op de eerste plaats om het plezier in het voetbal en dus om een goede teamsfeer”, aldus Grolman Oldenkotte, die dit seizoen voor het 25e achtereenvolgende jaar aan het roer staat van de D3-jeugd, zoals dat tot voor kort werd genoemd. In totaal ben ik aan mijn 29e seizoen bij Grol bezig, maar het blijft voor mij telkenmale meer dan leuk om een jeugdteam te trainen, te coachen en te begeleiden.”

Vlnr Harry Paf, Keano Hendriks (aanvoerder FC Dinxperlo), Lasse Raben (aanvoerder Grol) en Hans Scheinck. Foto: René van den Mosselaar.