Grol Zat 3 wint overtuigend de clubderby tegen Grol Zat 4

26-09-2020

Zat 3 – Zat 4: Eindstand: 8-2 Ruststand: 3-2

Speelden vrijdagavond Grol Zaal 1 en Grol Zaal 2 (6 – 0 winst voor Zaal 1) al tegen elkaar. Op zaterdagmiddag stond er wederom een bijzondere wedstrijd op het programma. Grol 3 tegen Grol 4 (oud Grolse Boys ), in deze kun je dus wederom gerust spreken van een clubderby! Alle spelers leefden naar deze wedstrijd toe en waren toch ook wel benieuwd wat deze wedstijd zou gaan brengen.

De wedstrijd begint om 16:15 op het Veld 1, we kunnen stellen dat voor deze zaterdagmiddag wedstrijd de nodige animo is van supporters wat het voor ons als spelers deze wedstrijd extra leuk maakt.

Grol 4 mag aftrappen voor de wedstrijd. Het eerste kwartier gaat aftastend en gelijk op. Een kleine onduidelijkheid in de achterhoede van Grol 4 geeft wat opwinding maar, loopt met een sisser af. Het is eigenlijk de eerste echte goede aanval die door Grol 4 wordt opgezet die ook direct wordt omgezet in een doelpunt. Een goede bal door het centrum op Jorn Groot Zevert wordt door hem beheerst binnen geschoten in de korte hoek, 0-1.

Foto's: Marcel Houwer, Streekgids.nl (meer foto's op de Grol Facebook pagina)

Na deze achterstand wordt er bij Grol 3 een tandje bijgezet, de druk op het doel van Grol 4 wordt opgeschroefd. Het is dan ook Grol 3 die snel dicht bij een gelijkmaker is. Eerst is het een vrije trap die door de motor van Grol 3, Christian Pillen, door doelman Barry Janssen kan worden gekeerd. Daarna komt Grol 4 goed weg wanneer een vrije trap van richting wordt veranderd en op de paal beland. De terugkomende bal wordt in zeer kansrijke positie naast geschoten.

Grol 4 komt in deze fase maar moeilijk onder de druk uit, Grol 3 maakt het Grol 4 dusdanig moeilijk dat het doel met hand en tand moet worden verdedigd, zo zijn er goede verdedigende ingrepen van Martijn van de Wiel, Sven de Keijzer, Thijs de Hek en Barend Soer. Hierbij worden wel de nodige corners weggegeven, het is dan uiteindelijk Grol 3 die uit een corner de gelijkmaker weet te scoren. Spijtig voor Grol 4 komt de ingekopte bal op de rug van Sven en belandt zo buiten bereik van Barry in het doel, 1-1.

Grol 4 moet zich zien te herpakken na dit tegendoelpunt en weet toch weer wat beter in de wedstrijd te komen. Grol 4 weet een aantal malen door de verdediging van Grol 3 te prikken en zo is het uiteindelijk Youri Groot Kormelink die na een goede combinatie met Jorn geconcentreerd en rustig blijft voor de keeper van Grol 3 en de bal beheerst binnen weet te schieten, 1-2.

Grol 3 zet weer een tandje bij en weet Grol 4 weer vast te zetten op eigen helft, doelman Barry weet een aantal malen goed in te grijpen. Hierbij komt hij ongelukkig in botsing met een speler van Grol 3, met een blessure behandeling tot gevolg. Na dit oponthoud is het wederom Grol 3 dat uit een corner de 2-2 weet binnen te schieten. Barry tast mis bij deze strak voorgezette corner en is het voor het doel eenvoudig binnen schieten, 2-2. Het is zelfs Grol 3 die op de valreep van de rust op een 3-2 voorsprong weet te komen. Een toegekende vrije trap wordt zeer beheerst door Christian over de muur buiten bereik van Barry in de uiterste hoek binnen geschoten. Dit blijkt een pijnlijke domper te zijn voor Grol 4.

Ondanks de goede gesprekken in de rust en de goede wil is Grol 4 niet meer bij machte om het Grol 3 nog moeilijk te maken. Het is dan ook al vrij snel in de tweede helft dat wederom Christian het doel weet te vinden, 4-2. Hiermee is de strijd definitief voor Grol 4 gestreden. Ondanks alle goede bedoelingen is het geloof er niet meer en weet Grol 3 vrij snel en te makkelijk uit te lopen naar een 8-2 voorsprong. Hierbij dient te worden vermeld dat er hard is gewerkt en geprobeerd is door Grol 4 om te blijven voetballen. Grol 3 heeft echter op een aantal plekken sterkere en meer beheerste spelers als Grol 4. Grol 3 weet dan ook een aantal zeer mooie doelpunten te maken. Een rebound die zeer beheerst met een stifje wordt afgerond als ook een vrijgespeelde bal met een prachtige lob tegen de touwen wordt getrapt zijn hier een paar voorbeelden van. Misschien had Grol 4 nog een 3de treffer kunnen maken, in de laatste 10 minuten weet Grol 4 er toch een aantal keren nog uit te komen en toch in redelijke scoringsposities te komen. Helaas missen de schoten van Harm Poelhuis, Wesley Gralike en Bart Huijskes de juiste precisie en kracht om de doelman van Grol 3 te passeren.

In een sportieve wedstrijd kan Grol 4 enkel erkennen dat Grol 3 op verschillende fronten sterker is en zeker verdiend heeft gewonnen. Het is nu zaak om de rug te rechten en vooruit te kijken naar de volgende wedstrijd thuis tegen Meddo.