Grol Zat 4 maakt 6 doelpunten maar speelt gelijk!

03-10-2020

Grol Zat 4 - Meddo 2 (2 - 2) 4 - 4

Na de zeperd van vorige week heeft Grol vandaag toch min of meer de taak wat zaken recht te zetten. Vandaag wordt er thuis de sportieve voetbalstrijd aangegaan tegen Meddo 2. Dit elftal met oud speler als ook de trainer van de 2de selectie Grol, Björn Koldeweij binnen de lijnen!

In de week van de scheidsrechter is er een kleinigheid gegeven als dank aan de scheidsrechter van vandaag dhr. Peter Nijland. Peter kan terug kijken op een goede wedstrijd zonder veel bijzonderheden.

Grol wint de tos en kiest een kant en gunt in deze dus de aftrap aan Meddo. Om half drie begint de bal te rollen onder een grijs wolkendek en een nagenoeg uitgestorven sportcomplex. Dit na de aanscherping van de regels rond COVID-19.

Beide teams laten de bal rondgaan in een niet al te hoog tempo. Het eerste kwartier is hiermee verstreken. Het is Grol dat met een pracht van een aanval de 1-0 weet te scoren. Het is een cross pass van Harm Poelhuis op Thijs de Hek. Deze weet de bal strak voor te geven en is het Jorn Groot Zevert die vanaf 7m1 de bal hard door de benen van de doelman van Meddo in de touwen weet te schieten.

Meddo reageert hierop direct en weet Grol terug te dringen. De verdediging kraakt en moet een aantal corners weg geven. Uit één van deze corners is het de spits van Meddo die van dichtbij lijkt binnen te koppen maar ziet zijn bal op de lijn gekeerd worden door doelman Barry Janssen.

Hierop volgt vrij snel een uitbraak waarbij Menno ten Have de bal weet te veroveren op een verdediger van Meddo en schiet in de korte hoek de 2-0 binnen. Grol lijkt hiermee in het zadel te zitten, echter niets is minder waar.

Grol begint te verslappen, lijkt langzaam in een soort roes weg te zakken. Felheid, scherpte en concentratie ontbreekt waardoor er onnodig veel balverlies wordt geleden.

Dit bezorgt in de 35ste minuut Meddo een vrije trap die wordt voorgezet. Thijs tracht deze in de verre hoek te verdedigen maar raakt de bal dusdanig verkeerd dat deze in eigen doel verdwijnt, 2-1. Grol is de draad kwijt in deze fase van de wedstrijd, opbouwend loopt het niet en Meddo dringt aan. Zo is het in de 40ste minuut een hoge voorzet die Yordi van Lochem probeert uit te verdedigen maar ook hij raakt de bal zeer ongelukkig en ziet de bal onhoudbaar achter doelman Barry verdwijnen, 2-2.

Na deze gelijkmaker weet Grol een aantal kansen te creëren via Menno. Helaas missen zijn schoten de juiste precisie. Ondanks 4 gemaakte doelpunten zoekt Grol met een gelijkspel de kleedkamer op.

In de rust worden er een aantal stevige woorden gesproken om te proberen iedereen op scherp te krijgen. Grol hoopt de tweede helft weer naar zijn hand te zetten maar dit blijkt vrij moeilijk.

Toch weet Grol een voorsprong te bewerkstelligen, een voorzet van Menno kan door Jorn worden verlengt. Het is de ingebrachte Nico Damkot die van dichtbij de bal weet binnen te koppen, 3-2.

Zoals gezegd wil het niet lopen bij Grol, bij Meddo des te beter. Met een aantal vers ingebrachte wissels weten ze het doelgebied steeds meer te naderen. De verdediging onder leiding van Martijn van de Wiel moeten stevig aan de bak. Het is uiteindelijk de linksbuiten van Meddo die een voorzet beheerst binnen weet te koppen, 3-3. Het wordt voor Grol zelfs nog erger. Grol komt eerst nog goed weg als een bal de lat raakt. Toch is het een aantal minuten later 3-4 dat op het scorebord prijkt. Meddo weet door het centrum te komen en de bal wordt buiten bereik van Barry in de verre hoek geschoten.

Het is voor Grol billen knijpen nu het eind van de wedstrijd nadert. Het is Jorn die met nog een paar minuten te spelen zich in de 16 meter van Meddo weet vrij te spelen en de 6de treffer weet te maken, in deze de 4-4.

Echter is het slot akkoord voor Meddo, ze komen heel erg dichtbij de winst is het niet dat Barry het schot weet de pareren waarna de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd fluit.

Daar waar Grol na een half uur dacht de wedstrijd in handen te hebben kunnen ze aan het eind van de wedstrijd de handen dicht knijpen met een gelijk spel.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Terborg 3 op het programma.