JO11-2 Kampioen - Verslag

06-10-2020

De KNVB is een nieuwe weg ingeslagen voor de jeugd met korte competities van circa zes ploegen per poule, dit is voor een goede doorstroming van het jeugdvoetbal, hierdoor is er dus al na vijf wedstrijden een kampioenschap te behalen.

Voor ons de grote eer om voor het eerst in het nieuwe jasje van Grol (fusieclub) de eerste prijs hiervoor in de wacht te slepen, afgelopen zaterdag was de match voor het Kampioenschap tegen Lochem JO11-2. Nadat we een week eerder al eigenlijk de stand in de competitie bepaald hadden door onze zware concurrent FC Winterswijk te verslaan, was het afgelopen week een formaliteit om het kampioenschap zeker te stellen tegen de nummer laatst op de ranglijst.

Helaas moesten we het zonder onze trouwe supporters langs de zijlijn doen, maar deze konden de wedstrijd gelukkig via livestream volgen. Na het begin signaal was het binnen 5 minuten al 2-0 op het scorebord en was de klap te hard voor Lochem, deze kwamen ze ook niet meer te boven, op een mazzeltje na kwamen ze voor rust nog wel tot scoren, maar dat hadden wij ook al 8 keer gedaan. De ruststand was dan ook 8-1.

We waren in volle euforie en gingen de tweede helft op zelfde voet verder tot een minuut voor tijd was het dan ook 13-2. Na een juiste beslissing van de scheidsrechter 1 minuut voor tijd, kregen we nog een vrijetrap op 20 meter voor de goal, deze werd na een briljant overstapje van Valentijn Papen, sierlijk maar snoeihard in de linker bovenhoek geschoten door onze aanvoerder Mees Hofstede. Eindstand een wel verdiende 14-2 waar het hele team hard voor geknokt had.

Foto: Gerard Houben.

Hiena barstte het feest los, na de huldiging vanuit het bestuur op het veld werden we op de parkeerplaats van het sportpark opgewacht door een erehaag van onze supporters. De spelers kregen een medaille uitgereikt en werden met een versierde Volkswagen oldtimerbus binnen de grachten rondgereden om heel Grolle te laten weten dat ze Kampioen zijn geworden. Aan het eind van deze ere-rit kwamen ze aan bij het Brouwersnös waar Rob Porskamp geregeld had dat we corona proof een patatje en drankje konden nuttigen, al met al een zeer geslaagd kampioensfeestje!