Grol Zat 4 geeft wederom voorsprong weg

11-10-2020

Terborg 3 - Grol Zat 4 ( 1-2 ) 2-2

Vandaag zijn wij afgereisd naar Terborg. In al ons enthousiasme hebben we spontaan de adres gegevens van de secretaris van Terborg ingevuld. Hij was helaas niet thuis voor een kop koffie, dus maar doorgereden naar het sportcomplex.

Na een redelijke warming-up wordt er om half 3 getost voor de wedstrijd. We beginnen de wedstrijd onder een waterig zonnetje op een mooie groene grasmat.

De intenties van Terborg zijn direct duidelijk, de punten krijgen wij zeker niet cadeau. Terborg begint na de openingsfase het initiatief te nemen en zet Grol onder druk. Het is uit een corner dat Terborg gevaarlijk wordt. Het is Remco Rouwmaat die de bal op de lijn weet uit te verdedigen. Remco speelde vandaag sowieso een sterke pot tegen zijn directe opponent.

Het is Grol dat na een kwartier uit een counter brutaal de 0-1 weet te scoren. Menno ten Have wordt de diepte ingestuurd door Youri Groot Kormelink. Hij blijft rustig en schuift de bal beheerst langs de doelman van Terborg. Terborg blijft de bovenliggende partij en zet Grol direct weer vast. Grol kan er moeilijk uitkomen. Ondanks dat zijn er nog geen grote kansen voor Terborg. Ze komen één keer dichtbij de gelijkmaker maar zien de vrije trap gekeerd worden door Barry Janssen.

De hieruit volgende uitbraak is het Menno die zijn tweede weet te scoren op aangeven van Jorn Groot Zevert, 0-2 na een half uur spelen. Hierna breekt een rommelige periode aan bij Grol. Veel balverlies en kleine slordigheden zorgen ervoor dat Terborg meer druk kan uitoefenen op de verdediging. Martijn van de Wiel weet iedereen bij de les te houden en weet zo de aanvallen van Terborg af te slaan. Grol krijgt via Menno en Ramon Janssen nog een paar grote kansen die helaas worden gemist.

Spijtig genoeg weet Terborg net voor rust de aansluitingstreffer te maken. Uit een voorzet van de linkerkant weet de inkomende linksbuiten voor Yordi van Lochem te komen en laat Barry kansloos, 1-2.

Dit is tevens de ruststand, waar wij eigenlijk met 0-3 voor hadden moeten staan. We weten wat ons te doen staat in de tweede helft. Grol begint de tweede helft goed en weet Terborg vast te zetten. Bij een goede aanval wordt Jorn binnen de 16meter onderuit getrokken en wordt de inkomende Menno aansluitend onreglementair gestuit. De goedleidende scheidsrechter legt de bal op de stip. Het is Menno die de strafschop te slap inschiet en ziet de doelman van Terborg deze bal stoppen.

Grol ziet langzaam Terborg sterker worden, ondanks ingebrachte verse krachten. De druk wordt opgevoerd en Terborg krijgt steeds meer kansen maar zijn te slordig in de afronding. Een kwartier voor tijd komt Grol goed weg als een van dichtbij ingekopte bal van de aanvoerder van Terborg door Barry gekeerd kan worden. De bal valt tussen Barry en de aanvoerder in die al trappend de bal uiteindelijk binnen weet te schieten. Het is gelukkig voor de Grol dat de scheidsrechter het beoordeeld als een aanval op de keeper binnen de 5 meter en keurt het doelpunt af.

Grol lijkt de wedstrijd te beslissen is het niet dat Martijn in zeer kansrijke positie de bal net niet goed weet te raken en de doelman van Terborg redding weet te brengen. De hierop volgende aanval maakt dat de spits van Terborg Barry weet te omspelen, de bal breed legt en de meegelopen medespeler een niet te missen kans bied, 2-2 in de 89ste minuut.

Grol verspeeld voor de 3de wedstrijd op rij een voorsprong maar weet een punt mee te nemen naar Groenlo. Gezien de hele wedstrijd een terechte uitslag.

Volgende week speelt Grol Zat 4 thuis tegen FC Dinxperlo 4.