Hoe de vereniging de Coronacrisis overwint - Bericht 9

28-10-2020

Aan alle leden en vrijwilligers van Grol,

DOORZETTINGSVERMOGEN

Dit is het negende bericht. De vorige ledenberichten in het kader van het Corona-virus verschenen op 10 april, 25 april, 26 april, 8 mei, 21 mei, 13 juni, 27 juni en 1 oktober 2020. Tussendoor werden er nog korte berichten op de website geplaatst. Het Corona-protocol is telkens aangepast aan nieuwe maatregelen en op de website actueel gehouden.

De competitie ging zoals gepland in het weekend van 19-20 september van start. Na twee weken volgden er al verscherpte maatregelen tegen het coronavirus. Er mocht geen publiek meer bij de wedstrijden, het sportcafé ging dicht en activiteiten werden afgelast of aangepast. Zo werd de ledenvergadering op een speciale wijze -zonder leden, alleen het bestuur- gehouden. Het huldigen van de jubilarissen voor 50 jaar lid ging wel door.

Deze maatregelen werkten nog onvoldoende waardoor er per 14 oktober nog een extra pakket bovenop kwam. Voor een maand werd de competitie stil gelegd, de trainingen voor senioren heel lastig gemaakt en de kleedkamers werden weer gesloten.

Op 27 oktober werd duidelijk dat de geldende maatregelen niet een maand zullen duren, maar nog een maand langer. Hiermee wordt het doorzettingsvermogen van de club Grol opnieuw en zwaarder getest. Ook deze test zullen we als sterke vereniging met elkaar doorstaan.

VOETBAL

De trainingen van alle jeugdteams zijn gewoon bezig. Ook in het weekend wordt er veel georganiseerd zoals onderlinge wedstrijden, toernooitjes en extra trainingen.

De voetbaldagen van de voetbalschool Grol zijn in de herfstvakantie georganiseerd.

Er zijn extra trainingsmaterialen voor de jeugd aangeschaft zoals loopladders en schietschijven. Voor nieuwe trainingsvormen en voor het plezier.

Helemaal nieuw zijn de online trainingen via YouTube vanaf eind oktober. Helemaal opgezet door eigen trainers en spelers. Een extra trainingsmoment op je eigen gekozen plek !

De spelers van de selectieteams Grol 1, Grol 2 en Grol 3 gaan de komende weken de trainingen van de O-15 teams ondersteunen. Bij elke training zullen twee selectiespelers aanwezig zijn om de eigen trainer van het team te ondersteunen.

SPORTPARK

Het sportpark is geopend voor de trainingen van de jeugd. Zeven dagen per week.

De senioren mogen ook trainen, maar dan in groepjes van maximaal 4 en op de onderlinge afstand van anderhalve meter. De conditie op peil houden zal het dan zijn.

De vergaderruimtes kunnen gebruikt worden als de sporthal geopend is. Hiervoor wel eerst contact opnemen met de beheerder van het sportcafé Rob Porskamp. In de ruimtes moet ook anderhalve meter afstand van elkaar gehouden worden.

ALGEMEEN

De Grol zal zich inzetten om de competitie uit te spelen vanaf het moment dat de competitie weer begint. Er zijn nog voldoende speeldagen beschikbaar. Korte winterstop, geen bekerwedstrijden, dubbel programma met pasen, hemelvaart, pinksteren, inhalen alleen doordeweeks, doorspelen in juni, geen nacompetitie. En alleen de kampioen promoveert en de nummer laatst degradeert. Zo ziet de Grol dat voor zich.

In kalenderjaar 2021 zijn buiten de doordeweekse dagen voor zowel het zaterdagvoetbal als het zondagvoetbal zeker 26 speeldagen te vinden op deze manier. Dit betekent dat elk team de competitie kan uit spelen, er zijn bovendien al enkele wedstrijden gespeeld.

Wij houden voortdurend contact met de gemeente Oost Gelre over nieuwe ontwikkelingen.

Wij volgen de speciale protocollen van de KNVB en de NOC*NSF (Nationaal Olympisch Comité * Nederlandse Sport Federatie).

We zijn er telkens niet aan toe gekomen de leden van Grolse Boys officieel te verwelkomen. Dat gaat nog zeker gebeuren. Zo zit de gedenksteen van Grolse Boys al zichtbaar in de muur bij de ingang maar moet die steen nog steeds officieel onthuld (en “nat” gemaakt !) worden.

De onderhoudsgroep op woensdag werkt gewoon door. Het sportpark blijft er dus netjes bij liggen en er staan nog heel wat grote karweien in de planning.

De waardeerkaarten (€ 3,- waard in het sportcafé) blijven het hele seizoen 2020-2021 geldig. De leden van Grolse Boys krijgen de waardeerkaart nog op de welkomstbijeenkomst.

De verkoop van de loten van de Grote Clubactie is aan de gang. De deelnemende teams van Grol hebben samen 1.500 loten ingekocht. Een prima resultaat voor de eerste keer dat onze vereniging aan deze actie deelneemt.

De hele organisatie van de Grol blijft gewoon draaien. We zullen er klaar voor zijn als er weer wordt afgetrapt.

Algemeen bestuur Grol