In Memoriam Wim Nieuwenhuis

30-12-2020

De Grol vlag hangt halfstok op zijn geliefde sportpark

We zijn erg verdrietig door het overlijden op 75-jarige leeftijd van

WIM NIEUWENHUIS

Hij overleed op 27 december 2020 aan een ongeneeslijke ziekte na een lange periode van afnemende gezondheid.

Wim was een echte voetballiefhebber en had als speler veel talent. Vanaf de jeugd speelde hij in de selectieteams. Bij Grol 1 was hij jarenlang de vaste rechtsbuiten. Maar Wim had zijn principes en die leidden tot een meningsverschil met het toenmalige Grol- bestuur. En zo werd hij in 1965 de vaste rechtsbuiten van het eerste elftal van Longa !

In 1972 moest Wim van zijn toenmalige werkgever, Waterleidingmaatschappij Oost Gelderland (later opgegaan in het huidige Vitens) verhuizen naar Borculo. Hij voldeed aan die eis om zijn loopbaan niet te schaden hoewel het voor hem een enorme stap was van Groenlo naar Borculo te verhuizen. Nu profiteerde Reünie ervan, het eerste elftal werd versterkt met een nieuwe rechtsbuiten. Op het veld in het oranje of rood, in zijn hart in het blauw. Hij bleef supporter en lid van de Grol en was toeschouwer wanneer het maar kon.

Met zijn gezin had hij vele fijne jaren in Borculo dat in veel opzichten meer op Groenlo leek dan hij had gedacht. Toch begon het na pensionering weer te kriebelen en keek hij voorzichtig naar een mooie woonplek in Groenlo. Pas na het vinden van die plek in hartje centrum met uitzicht op de Grolse gracht kon hij zijn vrouw Riet overtuigen. En zo ging hij vanaf 2016 weer op de fiets naar sportpark Den Elshof. Direct werd hij weer actief voor zijn Grol als scout bij de jeugd en vrijwilliger bij het Marveld Toernooi. Elke zaterdag was hij bij de jeugdwedstrijden als aandachtig toeschouwer met altijd een positieve en opbouwende analyse. Met diezelfde instelling deed hij mee aan walking football, bewegen is belangrijker dan scoren op die leeftijd.

Zoals Wim in de sport stond, zo stond hij in het leven.  Je moet proberen er alles uit te halen maar niet ten koste van alles en zeker niet ten koste van een ander. Daarom was hij geliefd en wilden anderen graag met hem optrekken. Hij was toegankelijk, meelevend en altijd integer. Hij genoot zichtbaar van al die sociale contacten zonder vooraan te willen staan. Een gezelschap zonder Wim zal ook een beetje aan evenwicht verliezen.

De Grol had een plekje in het hart van Wim, het hart van de Grol krijgt er een plekje voor Wim bij. Als een gebaar van dank en voor een dierbare herinnering.

Wij wensen zijn vrouw Riet, hun zoon Coen en partner Bucky,  hun dochter Mariëlle en partner Jeroen en zijn grote trots, de kleinkinderen Zhifan, Hangdi, Gijs en Teun heel veel sterkte in de komende tijd.

Het afscheid nemen van Wim en het condoleren van de familie kan op zaterdag 2  januari 2021 bij City Lido in Groenlo. Achternaam beginnend met de letter A t/m M van 10.30 tot 11.00 uur. Achternaam beginnend met letter N t/m Z van 11.00 tot 11.30 uur. (Het dragen van een mondkapje is verplicht evenals het houden van afstand van elkaar).

De uitvaart is in besloten kring. Daarna zal Wim worden begraven op de RK Begraafplaats aan de Lichtenvoordseweg in Groenlo.

Moge Wim rusten in vrede.

Namens de leden en het bestuur van Grol,

Hans Scheinck, voorzitter.