Grol start nieuwe competitie met overwinning

03-09-2007

Speelronde: 1

Scheidsrechter: A. Laarhuis uit Ambt Delden

Eindstand: 3-1

Ruststand: 1-1

Scoreverloop: 23e min. 1-0: Björn Koldewey, 32e min. 1-1: Nick Kettering, 46e min. 2-1: Tom Kaak, 80e min. 3-1: Kevin Stöteler

Gele kaarten: Patrick Blanckenborg (Grol) en Björn Koldewey (Grol).

Rode kaarten: Geen

Afwezig bij Grol: Jonathan Lammers (vakantie)

Pupillen van de week: Myron Baten en Timo Roeterdink

Sponsor wedstrijdbal: V.S.V.G. (Vrienden van de s.v. Grol)

Man of the match: Tom Kaak

Bijzonderheden: De nieuwe aanvoerder van Grol 1 voor het seizoen 2007-2008 is Tom Kaak

De hoofdmacht van Grol is de nieuwe competitie 2007-2008 zeer voortvarend begonnen door in eigen huis de kraker tegen SDOUC uit Ulft met 3-1 te winnen.

Over de gehele wedstrijd genomen een verdiende overwinning voor de ploeg van trainer Henry Golstein, die met name in tactisch opzicht een goede prestatie wist neer te zetten. Golstein had de Ulftse ploeg van trainer Laurens Knippenborg goed geanalyseerd. Het gevolg hiervan was dat Grol niet alleen in organisatorisch opzicht, maar zeker in tactisch opzicht de Ulftenaren de baas was, anders gezegd: de nieuwe hoofdtrainer van Grol had de basiself in de eerste competitiewedstrijd erg goed staan. De beide spitsen van SDOUC werden praktisch volledig uitgeschakeld door de centrumverdedigers Patrick Blanckenborg en Frank Oosterholt. Wouter Scharenborg speelde daarbij als een soort vrije verdediger en deed dat uitstekend. Daarnaast speelde Grol met een soort ruit op het middenveld, waarbij Lennard Walterbos weliswaar onder zijn kunnen presteerde, maar Christian Pillen als jeugdige nieuwkomer een goede wedstrijd speelde en in de ogen van vele Grolfans eigenlijk uitverkoren had moeten worden tot ‘Man of the match’. In de driemansvoorhoede ontpopte aanvoerder

Tom Kaak zich als een echte leider en tevens als een verbale en non-verbale aanjager van de ploeg. Bovendien scoorde Kaak al direct in de eerste wedstrijd van de competitie hét doelpunt van het jaar. Het doelpunt direct na rust, dat voor de 2-1 voorsprong zorgde, was er één om in te lijsten.

Hielden in de eerste helft beide ploegen elkaar nog volledig in evenwicht, waardoor de 1-1 stand op het scorebord de juiste verhoudingen weergaf, in de tweede helft was Grol de betere ploeg en wist derhalve verdiend de kostbare drie punten binnen te halen.

Een mooie start voor Grol, dit ook omdat Grol 2 de eerste competitiewedstrijd (uit tegen DOS ’19 2 Denekamp) met 1-2 wist te winnen. Zondag 9 september a.s. staat voor Grol 1 de uitwedstrijd tegen Overasseltse Boys 1 op het programma en speelt Grol 2 thuis op het sportpark ‘Den Elshof’ tegen Berghuizen 2.

Opstelling Grol 1:

Doel: Mark Reinders;

Achter: Tom Klein Zeggelink (83e min. Robin Schuurmans), Patrick Blanckenborg, Wouter Scharenborg en Frank Oosterholt;

Midden: Christian Pillen, Lennard Walterbos en Björn Koldewey;

Voor: Erwin van de Wolfshaar (58e min. Jean Paul Papen, Tom Kaak (75e min. Kevin Stöteler) en Johan Houben.

Uitslagen afgelopen zondag:

Sc. Bemmel – AWC - 1-1

Leones – Beuningse Boys - 1-0

OBW – Juliana ’31 - 0-2

Pax – Hatert - 1-1

Sc. Varsseveld – Overasseltse Boys - 2-1

Grol – SDOUC - 3-1

Programma a.s. zondag:

Beuningse Boys – OBW

Hatert – Leones

AWC – Pax

SDOUC – Sc. Bemmel

Juliana ’31 – Sc. Varsseveld

Overasseltse Boys – Grol

Routebeschrijving Overasseltse Boys:

Supporters van Grol kunnen het best de A18 richting Doetinchem nemen en vervolgens de A12 richting Arnhem. Bij Arnhem blijf je de A12 richting Utrecht volgen om vervolgens de A50 te pakken. Eenmaal op de A50 kies je dan voor de A73 richting Venlo/Boxmeer. Op de A73 neem je afslag 3 en ga je over op de provinciale weg richting Heumen, tevens Overasselt. Het sportpark van Overasseltse Boys ligt aan de Ewijkseweg, gelegen tussen Overasselt en Nederasselt.