Kijk op 22 april live mee of Grol de prijs Sportaccommodatie van het jaar wint

18-04-2021

Aanstaande donderdag 22 april wordt om 13.30 uur de winnaar van ‘Sportaccommodatie van het jaar’ bekend gemaakt. Gaat Grol tot winnaar worden bekroond door de vakjury bestaande uit o.a. Bert van Oostveen? Jij kunt hier via de livestream bij zijn! Kom ons online supporten. Meld je aan op: https://duurzamesportsector.nl/inschrijven/.

Nominatie Sportaccommodatie van het jaar 2021

De prijs is een initiatief van NOC*NSF, Kenniscentrum Sport & Bewegen en Vakbeurs Sportaccommodaties. Met de prijs willen zij sportverenigingen inspireren en uitdagen hun sportaccommodatie (verder) te verduurzamen door maatregelen te nemen om energie te besparen, afval te verminderen, materialen te hergebruiken en de cohesie met de wijk te verhogen. Naast onze sportvereniging zijn ook de tennisvereniging Berg en Dal en voetbalvereniging FC Burgum genomineerd. Samen vormen wij de Top 3 uit de in totaal 31 aanmeldingen.

‘Groen is Doen’ o.l.v. de werkgroep ‘Zo Groen Als Grol’

De werkgroep Zo Groen Als Grol ziet de nominatie als het begin van iets groters. Want het is tijd om in beweging te komen als wij willen dat onze volgende generaties nog gebruik kunnen blijven maken van onze mooie sportaccommodatie en vereniging. Mede door de succesvolle fusie ontstond de kans om daadwerkelijk aan de slag te gaan met verduurzaming.

Groen is Doen! En er zijn al mooie stappen gezet. Denk o.a. aan nieuwe led verlichting, nieuw geïsoleerd dak, goed scheiden van afval, en hergebruik van materiaal van Het Wilgenpark. De werkgroep wil verduurzaming een zichtbaar thema maken binnen de vereniging. Maar niet alleen daarbinnen, maar ook juist daarbuiten, om daarmee een voorbeeld te zijn en andere verenigingen, bedrijven en organisaties in de regio te inspireren, stimuleren en adviseren op gebied van verduurzaming. En juist die voorbeeldfunctie wordt ook gewaardeerd door de vakjury.

Vakjury bestaande uit o.a. NOC*NSF en Kenniscentrum Sport & Bewegen

Irene Eijs, bestuurslid NOC*NSF, zei namelijk bij de bekendmaking van de drie genomineerden: ‘Wij hebben ook gekeken naar hoe de vereniging duurzaamheid uitdraagt en anderen daarmee inspireert, zoals de directe omgeving. Dat maakt het effect zoveel groter! Het maakt niet uit hoe rijk een vereniging is, maar hoe vindingrijk zij met duurzaamheid omgaat.’ Naast Irene Eijs bestaat de vakjury uit Bert van Oostveen (directeur Kenniscentrum Sport en Bewegen), Selina Roskam (kennismakelaar duurzame utiliteitsbouw RVO), en Remco Hoekman (directeur Mulier Instituut).

Live uitreiking op donderdag 22 april om 13.30 uur

Afgelopen jaar gebeurde de uitreiking tijdens de Vakbeurs Sportaccommodaties, maar dit jaar is de organisatie natuurlijk gedwongen het klein te houden. Daarom vindt de uitreiking op 22 april plaats in het nieuwe en duurzame clubhuis van de winnaar van vorig jaar, v.v. Angerlo Vooruit.

Namens Grol en de werkgroep Zo Groen Als Grol zijn Hiljon te Boome en Floris Geessinck aanwezig. Tijdens de uitreiking worden de drie genomineerden gepresenteerd aan de vakjury aan de hand van een kort filmpje. Dit filmpje is opgenomen op ons sportpark. Na het filmpje zal de jury nog een aantal vragen stellen aan Hiljon en Floris. En na een kort juryberaad wordt de uiteindelijke winnaar bekend gemaakt.

Bekijk hier het Filmpje Grol:

Programma in het kort:
13:00 uur: Online kijkers kunnen de Serious Game spelen en een prijs winnen
13:30 uur: Opening van de uitreiking en voorstellen van de vakjury
13:45 uur: Voorstellen Grol en andere twee genomineerden
14:20 uur: Bekendmaking winnaar ‘Sportaccommodatie van het jaar’

Meld je aan voor de livestream en support ons!

Wij zouden het super vinden als er zoveel mogelijk Grol leden, vrijwilligers, sponsoren en belangstellenden ons online komen supporten. Meld je daarom nu aan voor de livestream. Dit doe je via deze website: https://www.duurzamesportsector.nl/inschrijven/. Kort voordat de uitreiking begint, ontvang je een mail met daarin de toegangslink.

Kom jij Grol supporten?

V.l.n.r. André Bomers, Floris Geessinck, Barry Janssen, Bert de Hek, Gino Kleverwal, Hiljon te Boome, Erik Schuurmans Gerton Prinsen, Sjoerd Pijnappel, en Martijn Gemmink