Spelers van het Kwartaal: Bob en Gijs Meuleman

Bron: Clubblad 1 - 2021

Door: Henri Walterbos

Naam:
Bob Meuleman (26, zittend)
Gijs Meuleman (24, staand)

Beroep/werkplek:
Bob: Medewerker financiële administratie in het Streekziekenhuis Koningin Beatrix
Gijs: Leerkracht basisonderwijs op St. Jorisschool in Lichtenvoorde

Mijn voorbeeld en waarom?:
Bob: Iker Casillias, geweldige keeper maar bovenal een prachtige persoonlijkheid
Gijs: Theo Janssen. Neemt het allemaal niet te serieus en geniet vooral

Carrière bij Grol:
Bob: F8, F6, F1, E2, E1, D3, D1, C1, B1, A1, Grol 6
Gijs: Begonnen bij de F-pups bij Mus Eskes en Sander van Dongeren. Van F6, naar F3 en F1. Twee jaar achter elkaar in E2 met een kampioenschap o.l.v. Diana Nijland en Richard Bruins. Vervolgens D3 bij Stef Oldenkotte en D1 bij Max De Vries, Michel Kamphuis en Bart Porskamp met wederom een kampioenschap. C2 en C1. Twee jaar in de B1 bij Kevin Vos en Giso Rijks. Vervolgens 2 jaar A2 bij Wim ssinck, Jos Heutinck, Wally en Stephan Arink. Twee jaar Grol 3 en intussen een paar jaar een vriendenteam bij Grol 4.

Favoriete positie:
Bob: Keeper
Gijs: Rechtsback

Mijn sterkste punt als voetballer is...:
Bob: Traptechniek, 1 op 1
Gijs: Buitenspeler het nakijken geven, of was het nu andersom?

Beste trainer die je gehad hebt bij Grol, en waarom?:
Bob: Paul Overkemping, rustig, ervaren en altijd positief. Sjaak Jansen, legendarische keeperstrainingen
Gijs: Kevin Vos en Jos Heutinck. Beide trainers zijn echte mensen-mensen. Altijd oog voor het hele team. De sfeer was altijd goed en ontspannen, maar op de juiste momenten gefocust. Zich nergens te groot voor voelen. Zelfs als wissel had je een topseizoen.

Wie is het meest getalenteerd als voetballer? Jij of je broer en waarom?:
Bob: Ik, heb namelijk niet zo vaak een wedstrijd vanaf de bank moeten toekijken als Gijs. Heb geen zitvlees van het bank zitten.
Gijs: Dat ben ik met afstand. Keeper (Bob) word je nota bene omdat je niet kunt voetballen. Dat is wel het perfecte bewijs.

Meest onderschatte voetballer bij Grol:
Bob: Luc Stortelder
Gijs: Wiebe Porskamp.

Favoriete club Nederland:
Bob: Feyenoord
Gijs: Feyenoord

Favoriete club buitenland:
Bob: FC Barcelona
Gijs: FC Barcelona

Favoriete speler of keeper:
Bob: Zinedine Zidane en Iker Casillias
Gijs: Jens Toornstra

Mooiste tenue:
Bob: PSG
Gijs: Celtic Glasgow

Zodra de coronamaatregelen versoepelen zie ik het meeste uit naar...:
Bob: De wedstrijden op zondagochtend en het pilsje nadien in ons sportcafé
Gijs: De gezelligheid met mensen om je heen.

Maak een keuze, en waarom?

Johan Cruijff of Wim van Hanegem?:
Bob: Moeilijke vraag. Ga ik toch voor Wim van Hanegem. Blijft toch de grondlegger van het grote Feyenoord.
Gijs: Wim van Hanegem, echte Feyenoorder, gouden linkerbeen en kritisch. De trots van Rotterdam.

Nieuwe Kuip of huidige Kuip renoveren?:
Bob: Huidige kuip renoveren. De Kuip is uniek in zijn soort, dit moet je behouden.
Gijs: Huidige Kuip renoveren. Een magische, legendarische plek zou ik nooit verlaten.

Feyenoord City of City Lido?:
Bob: City Lido, is op de fiets goed te doen en qua prijs ook.
Gijs: City Lido, hoop ik eerder een biertje te drinken dan bij Feyenoord City.

Carnaval of kermis?:
Bob: Carnaval, van jongs af aan al mee groot gebracht.
Gijs: Carnaval, van jongs af aan meegedaan. Met de paplepel ingegoten. Eerder vanuit m’n ouders (voor de Grol), tegenwoordig met eigen vrienden. Ook in de optocht.

De Graafschap of FC Twente?:
Bob: De Graafschap, gemoedelijke sfeer en vaak gekeken naar de talenten van Grol die er speelden
Gijs: De Graafschap, trouwe supporters

Wat is de opstelling van jouw ‘dreamteam’, bestaande uit spelers waar jij ooit mee gespeeld hebt? Uiteraard maken jullie daar zelf deel van uit. En motiveer je keuzes met één woord of zin per naam:
Bob: Deze elf spelers voldoen aan mijn dreamteam verwachtingen, bikkelhard waar nodig, technisch zeer begaafd en beslissend waar nodig. Altijd spelend voor de winst. Bob Meuleman, Niels Kok, Jorn Reijrink, Thijs Nibbelink, Teun Pasman, Jordi Huijgen, Wessel Arink, Rick Arink, Jur Dieker, Mart Zieverink, Mark Peters. Ik doe er een hoop te kort, had nog wel een elftal kunnen maken.
Gijs: Keeper: Tim Penterman (zeer getalenteerd). Verdediging: Tim Leusink (perfecte traptechniek), Eduardo da Sousa Cavalcante (zo veel rust aan de bal), Jardie te Vogt (meer angst kon een spits niet hebben voor een verdediger), Laura Nijland (was elke buitenspeler de baas). Middenveld: Jur Pasman (zoekt altijd de voetballende oplossing), Pim Westervoorde (de Toornstra van Grol 4), Roel Bruins (speler die alles bezit). Aanval: Hidde Bosch (razendsnel), Lennard van Melis (neusje voor de goal), Mark Peters (niet van de bal te krijgen en rap op de eerste meters).

Wat ik verder nog kwijt wil….:
Bob: Blijf gezond en tot snel in ons prachtige sportcafé Den Elshof!
Gijs: Dat we deze pandemie snel en goed doorkomen. Daarna weer met z’n allen sporten en naar de kantine.