Grol verzuimt in slotfase volle winst te pakken.

10-09-2007

Overasseltse Boys 1 – GROL 1       1 - 1.

Speelronde: 2

Scheidsrechter: dhr. J. Wossink uit Haaksbergen

Eindstand: 1 - 1

Ruststand: 1 - 1

Scoreverloop: 7e min. 1-0, Mark Martens, 15e min. 1-1, Erwin van de Wolfshaar.

Gele kaarten: Patrick Hirschmann (Overasseltse Boys)

Rode kaarten: Wouter Scharenborg (Grol)

Afwezig bij Grol: Juliën Harbers (blessure), Jonathan Lammers (vakantie).

Bijzonderheden: Voorzitter Grol ging met hoofdprijs verloting aan de haal.

Het uitstekende resultaat behaalt in de competitie ouverture tegen het gedegradeerde SDUOC uit Ulft, betekende voor het vlaggenschip van de SV GROL een uitstekende opsteker. Het spelniveau en de vorm was ook zeker nog niet datgene dat de kersverse trainer Henry Goldstein aan het begin van het seizoen ongetwijfeld voor ogen gehad mag hebben. Door in het eerste competitieduel echter gelijk de volle buit binnen te halen, zijn de matige resultaten in de voorbereiding snel naar de achtergrond verdrongen. Ook tegen promovendus Overasseltse Boys sloeg de Grolequipe geen slecht figuur en was de volle winst zeker niet geflatteerd geweest.

Reeds vroeg in de wedstrijd kreeg Mark Martens een vrije doortocht, omdat een hoge voorzet door de Grolverdediging verkeerd werd beoordeeld. Met een prachtige uithaal in de bovenhoek tekende hij in de 7e min. de 1-0 aan. Ondanks dat in de openingsfase de thuisploeg de bovenliggende partij was, sloeg Grol vrij snel hierna in de wedstrijd toe. Nadat de uitstekend keepende doelman Mannes Broens een afstandspegel Van Björn Koldewey ternauwernood over de lat wist te tikken, moest hij enkele minuten later in de 15e min. toch de gang naar het net maken nadat een doorgebroken Erwin van de Wolfshaar de bal onder hem doorschoot. Spits Andre van der Goot trachtte tussen deze acties door enige keren gevaarlijk te worden, maar dan stond Dennis zijn mannetje. Doelman Broens toonde in het verloop van de eerste helft zijn kwaliteiten op inzetten van Tom Kaak, fraaie kopbal en wederom een snelle uitbraak van de kleine Wolfshaar.

Ook op slag van rust had Tom Kaak wederom pech dat hij bij een uitstekende kopbal de keeper weer op zijn weg vond. Grol ging na de thee door met het goede spel van voor de rust. De kansen stapelden zich op en het zag er naar uit dat de voorsprong een kwestie van tijd was. Echter in de 64e min. greep scheidsrechter Wossink naar zijn achterzak bij een ongeoorloofde actie van Wouter Scharenborg, hetgeen rood voor de blonde verdediger betekende. Grol leek hierdoor niet aangeslagen en bleef ook met tien man de wedstrijd controleren. Zonder de rest tekort te doen, speelde het goede spel van Christian Pillen daarin op het middenveld een goede rol. Trainer Goldstein bracht met Kevin en Robin twintig minuten voor tijd in om nog meer druk te zetten en de voorsprong wellicht te forceren. Tot meer dan een handvol goede kansen, waarbij de tegenstander weinig gevaarlijke acties tegenover kon stellen, brachten de tien man van Grol het niet. De aanvallende acties van Grol misten het doel of vonden de solide doelman Broens op hun weg.

Daarbij zichzelf, de ploeg en de talrijk meegereisde Grol aanhang eigenlijk tekort te doen.

Opstelling Grol 1:

Doel: Dennis Dibbets

Achter: Tom Klein Zeggelink (71e min. Robin  Schuurmans), Patrick Blanckenborg, Wouter Scharenborg, Frank Oosterholt.

Midden: Björn Koldewey, Tom Kaak, Lennard Walterbos, Björn Koldewey.

Voor: Erwin van de Wolfshaar (80e min. Jean Paul Papen), Johan Houben (71e min. Kevin Stöteler).

Uitslagen afgelopen zondag 9 sept. :

Beuningse Boys - OBW 4-1

Hatert - Leones 2-1

AWC - PAX 2-2

SDUOC - SC Bemmel 3-0

Overasseltse Boys - Grol 1-1

Juliana ’31 - Varsseveld 3-0

Programma zondag 16 sept. a.s.:

Beuningse Boys - Juliana ‘31

OBW - Hatert