2e ronde Albert Heijn JO8- en JO9-competitie

21-05-2021

De Albert Heijn JO8- en JO9 competitie levert ook dit jaar weer veel doelpunten!
Zoals elk jaar zijn ook dit jaar weer fantastische doelpunten te zien van de zeer goed in vorm zijnde teams. Zowel de Europese als Nederlandse poule hebben na de tweede speeldag van afgelopen maandag wel 2 duidelijke koplopers.
In de Europese poule streden Juventus en Barcelona tegen elkaar. Nadat het lange tijd gelijk opging, ging Barcelona met 11 – 8 op het laatst toch met de winst er vandoor. In de strijd om het koploperschap tussen Real Madrid en Liverpool werd aan beide kanten goed gevoetbald en zo werd het een zeer spannende pot. Uiteindelijk ging Liverpool met de eindzege van 4 – 3 er vandoor.

De Nederlandse competitie bracht net zoals in de Eredivisie toch weer een ijzersterk Ajax met zich mee. Ze wonnen beide wedstrijden en bleven duidelijk de koploper. De strijd om plek 2 is echter nog niet gestreden. Daarvoor lijkt PSV de beste papieren te hebben door een keer te winnen en een keer gelijk te spelen. Heracles staat met 2 punten echter nog dreigend er net achter. Feyenoord en de Graafschap wonnen en verloren een wedstrijd en FC Twente was helaas uit vorm en verloor beide potjes. Dit zegt nog niets over de uiteindelijke invulling van de finalewedstrijden als we op weg gaan naar de laatste poulewedstrijden.

We zien dus dit jaar weer een fantastisch toernooi. De uitslagen en de stand zijn hier bijgevoegd. We kijken nu al uit naar de laatste poulewedstrijden op zaterdag 22 mei.

De commissie nevenactiviteiten