Finalewedstrijden van de AH JO8- en JO9-competitie zijn bekend

25-05-2021

Verrassende uitslagen bij de laatste poulewedstrijden!
Afgelopen zaterdag zijn de laatste poulewedstrijden geweest voordat we de finalewedstrijden komende zaterdag gaan spelen. Het werd zo spannend dat zelfs het doelsaldo er aan te pas moest komen om te bepalen welke teams in de finale staan.
In de Europese poule streden Liverpool en Barcelona tegen elkaar. Liverpool had aan een gelijkspel genoeg, maar ze hadden een kleine off-day. Barcelona was daarentegen in bloedvorm en met een winst van 9 – 2 schoten ze zichzelf na de finale. Liverpool was daarna afhankelijk wat Real Madrid ging doen en helaas voor hen won Real met ruime cijfers van Juventus en hadden zij een beter doelsaldo. Daardoor is de strijd in de finale een Spaans onderonsje tussen Real Madrid en Barcelona. Toch is de wedstrijd om de 3e en 4e plek ook een mooi affiche met Liverpool tegen Juventus.

In de Nederlandse competitie was het nog spannend om plaats 2. Ajax had zich al eerder in de finale gespeeld en ook in de klassieker tegen Feyenoord lieten ze zich niet in de luren leggen door overigens een zeer goed counterend Feyenoord. Het werd uiteindelijk 11 – 6 voor Ajax. Heracles was duidelijk de bovenliggende partij en kon Graafschap, dat wel enorm hun best deed, toch overrompelen met een 10 – 3 eindstand. Als PSV zou verliezen, zou deze winst hen leiden naar de finale. In het begin leek het er niet op dat PSV zou verliezen van FC Twente. Maar na een ruime voorsprong van PSV kon FC Twente toch verrassen door PSV met 11 – 10 te verslaan.

We zien dus dit jaar weer een fantastisch toernooi. De uitslagen en de stand zijn hier bijgevoegd. We kijken nu al uit naar de spannende finalewedstrijden komende zaterdag 29 mei.

De commissie nevenactiviteiten