Hoe de vereniging de coronacrisis overwint: bericht 15

29-05-2021

Aan alle leden, vrijwilligers en relaties,

Dit is het 15e ledenbericht. De vorige berichten in het kader van het Corona-virus verschenen in 2020 op 10 april, 25 april, 26 april, 8 mei, 21 mei, 13 juni, 27 juni, 1 oktober, 28 oktober, 8-15 december en in 2021 op 26 januari, 4 februari, 1 maart en 28 april.  Voor actuele berichten over activiteiten verwijzen we iedereen graag naar de website.

WEDSTRIJDBALLEN OPPOMPEN

De 3e stap in de versoepelingen van de corona-maatregelen gaat in op zaterdag 5 juni. Dan komt er een uitbreiding van de buiten- en binnensport. Dit betekent dat de Regio Cup gaat voor de jeugdteams tot en met O-17 gaat starten op 5 juni. Voor de O-19 kan dit (nog) niet omdat de overheid bij wedstrijden de grens van 18 jaar (nog) hanteert. De verwachting is dat dit snel gewijzigd gaat worden.

De KNVB heeft vier speelweekenden vastgesteld in de maand juni (5-6 juni, 12-13 juni, 19-20 juni en 26-27 juni).

In de Regio Cup wordt gespeeld met de teamsamenstelling van het seizoen 2020-2021.

Publiek is nog niet toegestaan. De kleedkamers en douches mogen open maar de anderhalve meter afstand van elkaar moet gehouden worden. De Grol overweegt de kleedkamers en douches gesloten te houden omdat je bij een vol programma Regio Cup dan kleedkamer tekort komt en er dan vervelende situaties gaan ontstaan. Wellicht dat alleen de bezoekende teams kleedkamers toegewezen krijgen. Hou het wedstrijdprogramma op de website dus goed in de gaten.

SPORTEN VANAF 18 JAAR

De senioren mogen nog geen competitie gaan spelen. Wel mag er (weer) getraind én wedstrijden gespeeld worden binnen de eigen vereniging. De beperking van 1,5 meter afstand houden is er voor alle sporters af, evenals de leeftijdsgrens van 27 jaar.

VOORBEREIDINGEN NIEUWE SEIZOEN

De voorbereidingen voor het seizoen 2021-2022 zijn intussen weer in volle gang. De teamindelingen bij de jeugd en de senioren lopen. Alle jeugdteams en de selectieteams van de senioren hebben hun conditie door trainingen op peil kunnen houden. Voor de recreatieve seniorenteams wordt gedacht aan een  “optrainingsprogramma”. De commissie seniorenzaken, de hoofdtrainer van Grol 1 en het hoofd opleidingen/assistent trainer van Grol 1 zijn daar intussen mee bezig. In dat ‘optrainingsprogramma’ zitten natuurlijk ook oefenwedstrijden vanaf het moment dat dit weer kan.

EVENEMENT OPENING NIEUWE SEIZOEN

Het bestuur wil een groot evenement organiseren op het sportpark aan het begin van het nieuwe seizoen. We hebben heel wat in te halen. Het onthullen van de gedenksteen van Grolse Boys, het welkom heten van alle leden van Grolse Boys, de huldiging van de vrijwilliger van het seizoen 2020-2021, het bekend maken van een blijvende herinnering aan Henk Porskamp, het laten zien van de rode accenten op het sportpark en de uitslag van de ‘geboorteverloting’.  De opening wordt geen officiële bedoening, het wordt eerder een feest. Met veel muziek en plezier. Denk maar aan ‘Grolse Boys in rosso’. Een prachtig voorbeeld voor een ‘red blue day’. De datum van het evenement wordt in juli bekend gemaakt omdat we dan meer weten over de verdere afbouw van de corona-maatregelen.

GEBOORTEVERLOTING

Ter gelegenheid van de opening van het nieuwe seizoen komt er een gratis verloting. Het prijzenpakket is € 4.495,- . De prijzen worden gekocht bij onze sponsoren. Iedereen die op dag van het opening evenement lid is van de Grol doet automatisch mee. De geboortedatum is het lotnummer. Dag-maand-jaar. Zijn er meerdere mensen op die datum geboren, dan krijgen ze allemaal dezelfde prijs. De trekking van de verloting gebeurt onder onafhankelijk toezicht. De gratis verloting is een blijk van waardering van de Grol aan alle leden en vrijwilligers die de club door de moeilijke tijd van de coronacrisis geholpen hebben.

GROL STERK UIT DE CRISIS

Het klinkt misschien gek maar Grol gaat ijzersterk uit de coronacrisis komen. Alle leden, vrijwilligers, sponsoren hebben laten zien dat ze een geweldige organisatie vormen. Contributie betalen, sponsorbijdragen betalen, als vrijwilliger doorwerken, als bestuurder blijven besturen, de communicatie aan iedereen binnen de club zeer actueel houden, projecten blijven uitvoeren, de financiën blijven bewaken, in contact blijven met de gemeente, met de voetbalbond, met de landelijke overheid.  Zomaar wat voorbeelden uit de afgelopen coronaperiode. Trots mogen we zijn met ons allen. We blijven wel met beide benen op de grond. Bij ons hoeft niemand achter het muurtje te gaan liggen. Wij hebben zo’n tactische maatregel niet nodig.

Algemeen Bestuur Grol