Corona Protocol Update

03-06-2021

Met ingang van 5 juni start de regiocup voor de jeugd t/m onder 17. Senioren spelen geen regiocup maar mogen ook weer zonder beperkingen sporten en onderlinge wedstrijden binnen de club organiseren. Om een en ander vooraf te verduidelijken, is in dit overzicht een aantal zaken op een rijtje gezet. Een oproep aan alle spelers/trainers/bezoekers/vrijwilligers om deze goed door te nemen, zodat alles zo soepel mogelijk kan verlopen. De praktijk gaat uitwijzen in hoeverre onderstaande maatregelen uitvoerbaar en voldoende zijn, wekelijks wordt er bijgestuurd waar nodig.

Trainingen

Jeugdteams tot en met o17 kunnen omkleden en douchen in één kleedkamer, hierbij geldt geen maximum van 8 personen.
Senioren en o19 teams komen omgekleed naar het sportpark en krijgen één kleedkamer toegewezen in het trainingsschema om spullen neer te leggen vóór de training. Na de training zijn er meer kleedkamers beschikbaar om te douchen dan de aangewezen kleedkamer in het schema. Senioren en 019 teams wordt gevraagd om zich na een training te spreiden over de beschikbare kleedkamers. Er geldt voor senioren een maximum aantal van 8 personen tegelijkertijd in de kleedkamer en 3 in de douche. Kleedkamers dienen schoon achtergelaten te worden na iedere training.
Iedere speler zorgt voor een eigen (gekenmerkte) bidon/waterfles voor tijdens trainingen en wedstrijden. Verwissel geen bidons en attendeer elkaar op reeds gebruikte bidons. Deel geen bidons met meerdere spelers. Teams die in het bezit zijn van een krat met bidons markeren de bidons met nummers of namen zodat duidelijk is welke bidon bij wie hoort en reinigen deze na gebruik.

Wedstrijden

Spelers van 18 jaar en ouder moeten 1,5 m afstand nemen van elkaar in de dug-out.
Senioren teams en onder 19 teams  die een wedstrijd spelen op zaterdag of zondag krijgen 2 kleedkamers indien mogelijk. Als dit niet mogelijk is dienen zij in minstens 2 shifts gebruik te maken van 1 kleedkamer. Hier geldt het maximum van 8 personen in de kleedruimte, en 3 in de douche. Uitspelende ploegen krijgen voorrang op Grol-teams als het gaat op het recht op 2 kleedkamers, Grol spelers douchen indien nodig thuis.
Wedstrijdbesprekingen voor de wedstrijd en in de rust worden zo veel mogelijk op het veld uitgevoerd. Wel kan er thee worden gehaald in de kleedkamers tijdens de rust.
Na het douchen wordt de kleedkamer volledig schoongemaakt door thuis spelende teams, ook als daar nog tassen staan van de ploeg die op dat moment op het veld staat. 45 minuten na afloop van de wedstrijd dient de kleedkamer weer beschikbaar te zijn voor het andere team.
Bij uitwedstrijden is het dragen van een mondkapje in de auto verplicht voor spelers, trainers en ouders die rijden.

Toeschouwers

Toeschouwers zijn niet toegestaan op het sportpark.

Kleedkamers

Bij O19 teams en senioren geldt:

Plaatsnemen op 1,5 meter afstand van elkaar.
Maximaal 8 spelers tegelijkertijd in de kleedkamer, maximaal 3 in de douche.
Na het omkleden wordt de kleding in de tas gedaan en onder de bank gezet.
Waardevolle spullen gaan mee naar het veld.
De sleutel van de kleedkamer wordt door de leider terug gehangen bij het wedstrijdsecretariaat na het omkleden, na de rust en na het douchen.
Een kleedkamer wordt na iedere douchebeurt volledig schoongemaakt door de teams, ook als er nog tassen van andere teams staan.
Onder 19  en senioren teams die niet de beschikking hebben over 2 kleedkamers, splitsen zich in ten minste 2 shifts waardoor de 8 spelers tegelijkertijd per kleedkamer en 3 in de douche gehandhaafd kan worden.

Bovengenoemde punten gelden naast de regels voor het netjes achterlaten van de kleedkamer.

Sporthal

Voor gebruikers van de sporthal, en dus ook voor zaalvoetbalteams en andere Grolactiviteiten in de zaal geldende de actuele RIVM maatregelen voor binnensporten, deze zullen vanaf 5 juni verruimd worden.

Sportcafé

Het sportcafé is tot 22:00 uur geopend.
Bij binnenkomst van het sportcafé kunnen bezoekers hun handen desinfecteren.
Bezoekers van het sportcafé en de vergaderruimtes dienen een formulier met contactgegevens in te vullen.
Bezoekers houden 1,5 meter afstand tot elkaar tenzij zij uit 1 huishouden komen, hebben een vaste zitplaats en leven hygiënemaatregelen na.