Na 258 dagen weer een officiele wedstrijd voor Grol 1

Bron: Groenlose Gids
Door: Theo Huijskes

Grol - VVG ’25 1-1

Het is zondag 11 oktober 2020. Op het sportpark Den Elshof in Groenlo behaalt de hoofdmacht van Grol een 5-1 overwinning op Bon Boys uit Haaksbergen. Het betreft hier de vierde competitiewedstrijd in de tweede klasse J van de KNVB. Na afloop wordt de eclatante zege niet alleen omarmd, maar ook gezien als een geweldige opsteker voor het verdere verloop in de Twentse tweede klasse. Maar tegelijkertijd houdt niemand er rekening mee dat de coronapandemie tot gevolg heeft dat het maar liefst 258 dagen gaat duren alvorens de eerstvolgende wedstrijd kan worden gespeeld. Weliswaar geen wedstrijd in competitieverband, maar een vriendschappelijke partij tegen VVG ’25 uit Gaanderen.

Hoofdtrainer William Krabbenborg en assistent-trainer Jos Heutinck instrueren de spelersgroep tijdens een korte onderbreking. (Foto: Theo Huijskes)

Ronaldo-strafschop van Rico Lammerdink
In de in een 1-1 gelijkspel geëindigde oefenwedstrijd tegen de in de Gelderse tweede klasse uitkomende formatie van trainer Lars Krabbenborg uit Zieuwent, komt Grol afgelopen zaterdag met een basisformatie binnen de lijnen met negen spelers, die ook op 11 oktober 2020 aan de aftrap stonden. De twee spelers die in deze vriendschappelijke partij ontbreken, zijn Wouter Pillen en Mark te Winkel, beiden geblesseerd. Beide trainers, met aan Grolzijde William Krabbenborg, hadden afgesproken om tijdens de wedstrijd het gehele elftal te wisselen, zodat beide volledige selecties weer wedstrijdritme op konden doen. Dit had wel tot gevolg dat het aanwezige publiek een wedstrijd kreeg voorgeschoteld, die eigenlijk alleen in het eerste halfuur een behoorlijk niveau haalde. In die beginfase was het VVG ’25 dat reeds binnen vijf minuten een 0-1 voorsprong nam met een doelpunt waaraan een duidelijk buitenspelluchtje zat. Daarentegen zorgde Grol in de 15de minuut van de eerste helft voor de gelijkmaker, die door scheidsrechter Marco Frank op advies van de assistent-scheidsrechter van VVG ’25 werd afgekeurd. Maar wel een treffer, die zowel door de aanwezigen binnen als buiten de lijnen als een geldig doelpunt werd aangemerkt. De verdiende gelijkmaker kwam in de tweede helft toen Grol vanwege een handsbalsituatie binnen de beruchte lijnen een stafschop mocht nemen. Het was Rico Lammerdink, afgelopen zaterdag de absolute uitblinker bij Grol, tevens degene die de gehele wedstrijd mocht spelen, die met een Ronaldo-strafschop voor de 1-1 eindstand zorgde.

Langdurige kruisbandblessure voor Wouter Pillen
Na afloop reageerde trainer Krabbenborg opgelucht dat er weer gevoetbald kan worden. Bezorgd is de coach wel over de kruisbandblessure van aanvoerder Wouter Pillen, waarvoor na de inmiddels uitgevoerde operatie een revalidatieperiode staat van een jaar. Daarnaast kan ook de zogenoemde bilspierblessure van Mark te Winkel even duren en is Tiem Rots lichtgeblesseerd. Rick Arink heeft besloten om in Grol 2 te gaan spelen.

Opstelling Grol 1 tegen VVG ’25 1

Doel: Wessel Baarslag;
Achter: Mike Kempers, Ramon Landewers, Mart Willemsen en Eduardo de Sousa Cavalcante;
Midden: Roel Bruins, Mart Zieverink en Rico Lammerdink;
Voor: Wouter Rexwinkel, Luc Berentsen en Tycho Riteco.

In de tweede helft kwamen binnen de lijnen:
Nick Oude Lutttikhuis (doelverdediger), Sem Brummelaar, Quint Kristen, Myron Baten, Titus Hoffman, Tygo ten Bulte, Ids de Vries en Kjel Riteco.

Meer foto's op Facebook gemaakt door Stefan Kempers

Eerstvolgende oefenwedstrijden
Dinsdag 6 juli: Grol 1 - Longa ’30 1 Lichtenvoorde, aanvang 20.00 uur op het sportpark Den Elshof en zaterdag 10 juli a.s.: Grol 1 - AZSV 1 Aalten, aanvang 17.00 uur op het sportpark Den Elshof.