Erix D1 - Grol D3

16-09-2007

Grol D3 komt nog fysiek te kort

Grol D3 is dit seizoen een opleidingselftal, dit betekent dat wij allemaal 1ste jaarsspelers in ons team hebben, 2 meiden en 14 jongens. Alles is anders voor het eerst op een heel veld, met elf spelers of speelsters en geen 7, andere regels enz. De eerste competitiewedstrijd wonnen wij met 9-1, wij gaan wel vooruit maar zoveel dat lag aan de tegenstander Vios D2.

Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen Erix D1 op het programma, er was nog wel hoop dat wij zouden scoren, omdat zij de eerste wedstrijd vijf goals tegen hadden gekregen.

Erix D1 was fysiek veel sterker dan ons en dat was duidelijk, de eerste de beste aanval van Erix D1 leverde direct al een doelpunt op. Wij werden dan ook met de rug tegen de muur gedrukt en kwamen er een enkele keer uit. Door goed keeperswerk van Joost Bongers en heelveel inzet van het team wisten wij de ruststand op 1-0 in het voordeel van Erix D1 te houden.

In de eerste helft viel Saimi Woertman nog geblesseerd uit. Na de rustpauze kregen wij meer grip op het spel en waren er enkele mooie aanvallen, maar helaas werden deze door het fysieke te kort door de tegenstander tot in de kiem gesmoord. Erix D1 bouwde de voorsprong tot 4-0 uit. Hierna was er een hele mooie aanval van Grol D3, waardoor Tom Reijrink alleen door kon gaan op de keeper, maar hij werd in het strafschop gebied onderuit gehaald, maar de scheidsrechter legde de bal toch buiten de zestien. Als je de hele wedstrijd zo onder druk staat en met 4-0 achterstaat dan mag zo’n scheidsrechter wel eens afvragen wie er hier nou sportief is en het voorbeeld geeft aan de jeugd. De einduitslag was 5-0.

Achteraf hoorden wij wel waarom de scheidsrechter de bal buiten de zestien heeft gelegd, omdat Erix bij de familie Baks om een financiële bijdrage had gevraagd van 5 euro, en de vader van Bob Baks heeft maar 2 euro gegeven..

Als wij terug kijken naar deze wedstrijd, dan kunnen wij niet anders zeggen dat iedereen ontzettend goed zijn best heeft gedaan en iedereen er weer wat heeft bij geleerd.

Aanstaande zaterdag thuis tegen SKVW D2 uit Winterswijk om 9.00 uur, u bent van harte welkom.