Surplus aan techniek basis voor ruime zege.

17-09-2007

Speelronde: 3.

Scheidsrechter: dhr. H.A.M. Ophuis uit Oldenzaal

Eindstand: 5 - 0

Ruststand: 2 - 0

Scoreverloop: 25e min. 1-0. Kevin Stöteler, 26e min. 2-0. Tom Kaak, 54e min. 3-0. Lennard Walterbos, 57e min. 4-0. Erwin van de Wolfshaar, 71e min. 5-0. Erwin van de Wolshaar.

Gele kaarten: Martin Heersink en Koen Arentsen, beide Varsseveld.

Rode kaarten: n.v.t.

Afwezig bij Grol: Wouter Scharenborg, geschorst.

Pupillen van de week: Jelmar Pouwels en Jelle Rijks

Sponsor wedstrijdbal: Bouwbedrijf Klein Gunnewiek.

Man of the Match: Christiaan Pillen.

Bijzonderheden: Oranje shirts gasten, rode lap voor Grol?

Voor aanvang van het streekduel tegen Varsseveld, had menig Grolhart bedenkingen over een positieve afloop van de wedstrijd. Immers, het programmabad van de thuisclub memoreerde hier ook al over. Was deze ploeg ons niet te sterk en te slim af in het beslissende duel om het kampioenschap over het seizoen 2004- 2005. Grol kreeg destijds een 2-0 nederlaag te verwerken van een ploeg dat strijdbaar en fysiek het meeste recht had op de overwinning. Het  kan verkeren dat in deze fase van de nieuwe competitie indeling beide teams weer tot elkaar veroordeeld zijn en met elkaar de degens mogen kruisen. De gasten, bekend om hun fysieke stijl van voetballen kwamen weliswaar met een aantal gewijzigde posities in hun team er niet aan te pas bij een sterk en soeverein voetballend sv Grol.

De uiteindelijke uitslag kwam tot stand, nadat reeds in de 5e min. de Grol goalie met een attent ingrijpen zijn team voor een achterstand behoedde. Hierna was het zonder enig overdrijven de thuisploeg die de wedstrijd en het verloop daarvan dicteerde. Aan de basis hiervan lag het goede combinatiespel van Grol, terwijl Varsseveld veelal de lange bal hanteerde. Verzorgd voetbal resulteerde in de 25e min. tot een openingstreffer van Kevin Stöteler, die een schitterende voorzet van Tom Kaak alleen maar in hoefde te knikken, 1-0. Amper bekomen van de schrik of euforie zoals u wilt, lag de bal alweer in het net. Nu door een solo actie van Lennard Walterbos, die Tom Kaak in staat stelde de 2-0 op het bord te brengen.

De thuisploeg kon hierna de resterende minuten rustig uittikken, aangezien de tegenstander geen aanstalten maakte om wijzigingen in de stand aan te brengen. Vrijwel onmiddellijk na de thee schoot Kevin snoeihard tegen onderkant lat, hetgeen een fase inluidde voor een drietal vlot gecreëerde kansen, zonder direct succes overigens. Lang op de proef gesteld werd de Grolaanhang overigens niet. Reeds in de 54e min. wist Lennard uit een ingooi, succesvol aan te leggen en door een mêlee van spelers de 3-0 aan te tekenen.

Erwin van de Wolfshaar

De koek was hierna nog niet op, Erwin van de Wolfshaar rondde enkel minuten later een diepe bal van Lennard bekwaam en koelbloedig af, 4-0. Dat de concentratie hierna enigszins verslapte, na een zo verdiend genomen voorsprong, lijkt alleszins verklaarbaar. Getuige van een inzet van Martin Heersink die Dennis liet lopen en tot schrik en wellicht opluchting tegen de paal caramboleerde. Nadat verdediger Dave Ankersmit, de opponent van Erwin van de Wolfshaar erger voorkwam door de bal van de doellijn te trappen, was het luttele seconden later de beurt aan een pijlsnelle Erwin, die op een uitstekende pass van Kevin anticipeerde en vervolgens keeper Martijn Besselink voor de vijfde maal de gang naar het net liet maken, 5-0. Grol kwam hierna geen moment meer in gevaar en kon redelijk free wheelend de wedstrijd uitspelen.

A.s zondag speelt Grol de uitwedstrijd tegen Juliana'31, aanvang 14.00 uur.

Opstelling Grol:

Doel: Dennis Dibbets

Achter: Patrick  Blanckenborg, Frank Oosterholt (82e min. Alex van Bechoven), Tom Klein Zeggelink.

Midden: Björn Koldewey, Christiaan Pillen, Lennard Walterbos, Erwin van de Wolfshaar (76e min. Robin Schuurmans).

Voor: Tom Kaak, Kevin Stöteler (73e min. Dennis Pasman), Johan Houben.

Uitslagen afgelopen zondag 16 sept.:

Beuningse Boys - Juliana ’31 3-2

OBW - Hatert 1-3

Leones - AWC 5-2

PAX - SDUOC 2-1

SC Bemmel - Overasseltse Boys 2-0

Grol - Varsseveld 5-0

Programma a.s zondag 23 sept.a.s:

Hatert - Beuningse Boys

AWC - OBW

SDUOC - Leones

Overasseltse Boys - PAX

Varsseveld - Sc Bemmel

Juliana’31 - Grol

Route beschrijving Juliana’31, Malden.

Supporters van Grol kunnen het best de A18 richting Doetinchem nemen en vervolgens de A12 richting Arnhem. Bij Arnhem de A12 richting Utrecht volgen om vervolgens de A50 te nemen. Op de A50 kiest men voor de A73 richting Venlo/Boxmeer. Op de A73 neemt men de afslag 3. daarna op de volgende kruising links, richting Malden.

Locatie: Juliana’31, Sportpark De Broeklanden, Broekkant 39, 6581 AC Malden.