Coronabericht 19 - Winterstop voor Selectie Teams

03-12-2021

(Dit coronabericht wordt alleen op de website en social media geplaatst en niet per e-mail verzonden)

De KNVB heeft besloten de competities in de A-categorie vanaf maandag 6 december 2021 stil te leggen tot aan het einde van de winterstop (half januari). De KNVB vindt het niet verantwoord dat deze teams niet kunnen trainen en toch wedstrijden moeten spelen. Trainen tussen 17.00-05.00 uur is verboden door de avondlockdown. Dat is een maatregel om de weer toegenomen verspreiding van het coronavirus te beperken.

In het komend weekend van 4-5 december zijn in de A-categorie nog wel inhaalwedstrijden gepland. Die mogen nog gewoon gespeeld worden.

Bij de Grol spelen de teams van Grol 1, Grol 2, Grol 3, Grol VR 1, JO19-1, JO 17-1, JO15-1 en JO13-1 in de A-categorie. Voor alle andere teams wordt de competitie gewoon voortgezet in het komend weekend en in de weekenden van 11-12 december en 18-19 december.

Trainingen tussen 17.00 en 05.00 uur mogen dus niet. Buiten die tijden (dus tussen 5.00 en 17.00 uur) mag dat wel, maar bij de Grol blijven de kleedkamers gesloten. Dat is een extra maatregel van de vereniging. Zo voorkom je dat in een binnenruimte een groep mensen heel dicht bij elkaar komt.

Intussen wordt bij Grol wel getraind door een aantal teams. In de laatste planning is te zien dat Grol Vrouwen 1 gaat trainen op dinsdagmorgen van 6.00 tot 7.30 uur. Op andere ochtenden is er op hetzelfde tijdstip nog ruimte om te trainen !

De avondlockdown loopt tot 20 december. Dan is het intussen ook winterstop. Op 14 december laat de regering weten hoe het na 20 december verder gaat.

Algemeen Bestuur Grol