Grol geeft Pax (s)laag

08-10-2007

Na twee uitwedstrijden eindelijk weer een thuisduel op Sportpark Den Elshof. Een duel waarin Grol een oude bekende mocht treffen, n.l. Pax uit Hengelo (Gld). Ook voor Grolcoach Henry Goldstein een bijzonder weerzien met de club waar hij vele jaren als speler furore maakte. Aan hem was de eer en de taak om een tactiek en opstelling uit de hoed te toveren, om de tegenstander de wil op te leggen. Hetgeen Grol in het eerste deel van het duel zeker lukte. Echter, in de eerste de beste aanval luttele seconden na de aftrap, moest Dennis naar de hoek om een actie van Gerdo Bruil onschadelijk te maken. De toon was gezet en de manschappen van Goldstein wakker, getuige de omhaal van Tom Kaak een minuut later. Grol wilde, zeker vandaag onder perfecte condities, een leuke pot op de mat leggen.

Techniek en bekeken uitverdedigen brachten reeds in de 5e min. de handen van de talrijk aanwezige toeschouwers opeen en voorspelde de inleiding van een groots gespeelde eerste helft. Men ging ervoor zitten, of staan natuurlijk, er viel veel te genieten. Reeds in de 7e min. kwam de 1-0 op het bord door de kleine Wolfshaar, die door een perfecte timing groot genoeg bleek om koppend de score te openen. Zeven minuten later was het wederom Erwin die door de uitgelopen doelman Lubbers niet reglementair gestopt werd binnen de zestien. Tom Kaak toonde vanaf de beruchte stip zijn uitstekende traptechniek en benutte beheerst de strafschop, 2-0. Grol speelde, met deze ruggesteun, een geweldige fase in de wedstrijd. Een verdere uitbouw van de score lag voor de hand. Een schitterende crosspass op Tom Kaak luidde de volgende treffer in. In eerste instantie had de doelman redding op zijn kopbal, maar een aanstormende Kevin was er als de kippen bij om de bal in te knikken, 3-0.

Een zestal minuten later kon Kevin een mogelijkheid niet verzilveren, maar uit de rebound knikte Patrick de bal tegen het net, 4-0. Grol zat vroeg op rozen, waardoor laconiek spel in het team sloop. Twee minuten na de treffer van Patrick, werd zodanig verdedigen door Tim Arends afgestraft, 4-1. De concentratie in de thuisploeg, mede gesteund door de ruime voorsprong verslapte, of men dacht zich dit te kunnen permitteren. Na de thee kwamen de gasten met meer fysieke tegenstand uit de kleedkamer. Trainer Jos Heutinck van PAX verlangde van zijn mannen meer strijd en was zelf richting arbitrage verbaal aanwezig om zijn team te ondersteunen. Grol had het er moeilijk mee. Het uitstekende spel leek in de catacomben achtergebleven, de amusementswaarde van de eerste helft was verdwenen.

Na ruim een kwartier van onevenwichtig spel herpakte het team zich. Tom Klein Zeggelink verraste in de 65e min. met een hoge bal bijna keeper Lubbers, hetgeen een ommekeer van het spel inluidde. Vier minuten na zijn actie werd Kevin vast gehouden binnen de zestien, een corner was het gevolg. De hier uit voortvloeiende voorzet werd door Erwin van de Wolfshaar uitstekend ingeschoten, uit zijn gepareerde schot wist Patrick zijn tweede treffer tegen het net te drukken, 5-1. Grol had vanaf nu weer volledig controle over de wedstrijd en liet er geen twijfel, mocht die al bestaan, wie er met de zege aan de haal zou gaan. In de 74e min. deed Johan Houben er nog een schepje bovenop door met een beheerst schot een fraaie aanval af te ronden, 6-1. In de slotfase deden zich nog een aantal mogelijkheden voor, maar een echte zevenklapper bleef de gasten uit Hengelo uiteindelijk bespaart.

A.s zondag speelt Grol de uitwedstrijd tegen Leones, aanvang 14.30 uur.

Route beschrijving Leones:
Sportcomplex Het Zijvond, Zijveld 8, 6658 DG Beneden Leeuwen.
Supporters van Grol kunnen het best via de A18 en A12 richting Arnhem reizen, vervolgens de N325 (Pleyroute)en A325 richting Nijmegen. Afslag Bemmel A15 tot aan afslag 34 richting Echteld-Leeuwen. Daarna links aanhouden N323 richting Oss. Bij binnenkomst Beneden- Leeuwen op rotonde 3e afslag en men rijdt op het Zijveld . (sportcomplex Het Zijvond)

Opstelling Grol:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Patrick Blanckenborg ,Tom Klein Zeggelink, (77e min.Juliën Harbers).
Frank Oosterholt.
Midden: Björn Koldewey, Christiaan Pillen, Lennard Walterbos, Johan Houben,
Voor: Tom Kaak, Kevin Stöteler, (72e min. Bart Porskamp)
Erwin van de Wolfshaar

Speelronde: 6.
Scheidsrechter: dhr. W.G.F. Arends uit Hoge Hexel
Eindstand: 6 - 1
Ruststand: 4 - 1
Scoreverloop: 7e min. 1-0, Erwin van de Wolfshaar, 14e min. 2-0, Tom Kaak,
24e min. 3-0, Kevin Stöteler, 35e min. 4-0, Patrick Blanckenborg,
37e min. 4-1, Tim Arends, 70e min. 5-1, Patrick Blanckenborg,
74e min. 6-1, Johan Houben.
Gele kaarten: Tom Klein Zeggelink (Grol), Henk Jan Lubbers, Nick Huitink en Willem Wiegerinck, allen PAX.
Rode kaarten: n.v.t.
Afwezig bij Grol: Wouter Scharenborg, geschorst.(laatste wedstrijd)
Pupillen van de week: Jelle Berends en Jim Klein Gebbinck
Sponsor wedstrijdbal: Brouwerij “in de Lange Gang”.
Man of the Match: Erwin van de Wolfshaar
Bijzonderheden: Fraai herfstweer inspireert Grol.

Uitslagen afgelopen zondag 7 okt.:
AWC – Hatert 1 - 0
SDUOC – Beuningse Boys 4 - 4
Overasseltse Boys – OBW 1 - 2
Varsseveld – Leones 2 - 0
Grol – PAX 6 - 1
Juliana’31 – Bemmel SC 2 - 0

Programma a.s zondag 14 okt.a.s:

AWC – Juliana’31

Hatert - SDUOC