Wedstrijdverslag Grol C1- Longa’30 C1

29-03-2005

Het was een mooie zaterdag morgen en het was prima voetbalweer. De jongens van Grol C1 verzamelden zich om 12.00 op sportpark Den Elshof. Toen iedereen was gearriveerd gingen de jongens van Grol C1 het Koehorst in om te gaan praten over hoe ze het zouden aanpakken. Zo werd ook de opstelling verteld, die was als volgt: in de goal begon Chris Schuurmans, de verdediging van links naar rechts was Remco Schuurmans, Tim Hubers, Michel Kl.Gunnewiek en Pascal Brockotter. Het middenveld van links naar echts was: Done Emaus, Mirwais Sayed en Frank Slutter. En de aanval, ook van links naar rechts was: Rick Brockotter, Jurre Gerritsen en Teun te Woerd. Dat betekende dat op de bank Bas Weenink begon en de uit de C2 meegekomen Thomas Porskamp. We speelden dat in de opbouw de buitenspelers naar binnen trokken, zodat er meer ruimte kwam voor de backs en de rechts en links half.
Toen iedereen klaar was om aan de wedstrijd te beginnen floot de scheidsrechter om 13.00 om de wedstrijd te laten beginnen. Het was Longa die het best begon, ze wonnen zo ook de meeste duels. Maar uiteindelijk ging het toch wel redelijk gelijk op. Totdat Longa in de 1e helft een keer aan  een counter over de rechterflank begon. De rechtsbuiten won het duel van de linkback en gaf de voorzet, de voorzet werd niet al te goed verwerk waardoor de nummer 8 van Longa met enig geluk vrij de bal mooi in het doel kon knallen. Dat betekende 0-1. Maar Grol liet het daar niet bij, we begonnen hard te vechten maar het wou maar niet lukken, daarom was het voor de Grol misschien ook wel beter dat de scheidsrechter floot voor de rust. In de rust kregen de jongens van de Grol goed te horen wat ze moesten doen, de duels moesten gewonnen worden!!. Grol moest harder gaan spelen. Toen wij het bakkie met thee ophadden begonnen we weer vol goede moed aan de 2e helft. Er was zeer veel strijdlust en de Grol probeerde ook van alles. Maar het had weer het pech dat er in het midden van de 2e helft een Longa speler er met de bal vandoor ging en ongehinderd kan aanlopen om de bal fraai in de goal van de grol te knallen. Dat betekende dus 0-2. het koste de Grol even moeite om de concentratie weer te pakken kunnen te krijgen. Maar toen de Grol weer lekker fel en fanatiek begon te voetballen viel ver in de 2e helft de 1-2!! Het was een goal van Jurre die de bal nog maar net in kon tikken, op een voorzet vanaf de rechterflank. Toen begon Grol er echt weer in te geloven, ze knokten er echt voor, maar het mocht niet lukken, de scheidsrechter floot voor het einde van de 2e helft en de jongens van de Grol verlieten teleurgesteld het veld.