s.v. Grol heeft de zaken goed voor elkaar

14-10-2007

Scheidend jeugdvoorzitter benoemd tot ‘lid van verdiensten’

De algemene ledenvergadering van de sportvereniging ‘Grol’ heeft nog eens uitgewezen dat de Groenlose voetbalclub de zaken goed voor elkaar heeft.

Dit bleek met name uit de uitvoerige en tevens professionele jaarverslagen van secretaris Tonnie Zieverink en penningmeester Hans van Halm.

In het algemeen jaarverslag maakte het Grolbestuur melding van een drietal hoogtepunten in het afgelopen seizoen, te weten de begroeting van het 1200e lid, het record aantal teams dat deelnam aan de competitie 2006-2007 en het behalen door Grol 1 van een historische vierde plaats in de tweede klasse van de KNVB. Daar staan een drietal minder positieve zaken tegenover, te weten de opgelegde forse geldboete voor het kappen van bomen zonder vergunning, de begin januari 2007 op het sportpark ‘Den Elshof’ geleden stormschade en het noodgedwongen ontslag van hoofdtrainer André Simmelink uit Doetinchem aan het eind van de voetbalcompetitie 2006-2007.

Penningmeester Hans van Halm bood de ledenvergadering een resultatenrekening aan, die een positieve uitkomst aangaf van bijna Euro 2.000,00 op een omzet van bijna Euro 225.000,00. Daarnaast kende het boekjaar 2006-2007 een dergelijk goed verloop, dat het bestuur een extra bedrag van Euro 12.000,00 kon toevoegen aan diverse voorzieningen. Het is namelijk de bedoeling van het Grolbestuur om op korte en middellange termijn in het kader van de binnen de gemeente Oost Gelre verdergaande privatisering zelf verder te investeren in de renovatie van de kleedkamers 1 en 2 onder de tribune, de bouw van een nieuwe opbergloods annex werkplaats, aanpassingen van de kleedkamers 4 tot en met 9 en een nieuwe lichtinstallatie op het trainingsveld. Daarenboven wil het bestuur een aantal voorzieningen treffen voor de kosten, waarmee de vereniging de komende jaren wordt geconfronteerd. Voor het seizoen 2007-2008 kon penningmeester Van Halm de leden een sluitende begroting ter goedkeuring voorleggen.

De leden gingen verder akkoord met het voorstel om de Stichting Exploitatie Accommodatie S.V. Grol in het leven te roepen. Met het kiezen voor een stichtingsvorm, waarmee er voor de vereniging zelf eigenlijk weinig verandert -zo blijft S.V. Grol zelf eigenaar van de accommodatie-, wil men het nodige financiële gewin bewerkstelligen bij o.a. het doen van nieuwe investeringen, zoals de aanleg van een nieuw kunstgrasveld. Het is de bedoeling om een stichtingsbestuur in het leven te roepen van 7 personen, waarin 3 leden uit het hoofdbestuur van Grol zitting hebben.

Bij de bestuursverkiezing werden secretaris Tonnie Zieverink en bestuurslid technische zaken Ben Bomers voor een nieuwe periode van 3 jaar herkozen. Na een periode van 7 jaar als jeugdvoorzitter te hebben gefunctioneerd en in die hoedanigheid tevens als lid van het hoofdbestuur, ging de ledenvergadering akkoord met de opvolging van Marco Frank door Ronald Porskamp. Aan het eind van de vergadering werd de scheidende jeugdvoorzitter toegesproken door Grolvoorzitter Theo Huijskes, die Marco Frank namens het bestuur niet alleen het lidmaatschap van verdienste aanbood, maar hem tevens prees om zijn vele verdiensten voor de club.

“Zowel zakelijk als persoonlijk heb je niet de gemakkelijkste 7 jaar meegemaakt, maar je was een gedreven, plichtsgetrouw en erg deskundig bestuurder, die ook nog eens uitblonk als gevolg van de eigenschappen hardwerkend, serieus en enthousiast. Het is dan ook helemaal niet zo verbazingwekkend dat zo’n iemand in één en hetzelfde jaar wordt benoemd tot ‘verenigingsman van het jaar’ en tot ‘lid van verdienste’. Het zijn twee terechte onderscheidingen”, aldus voorzitter Huijskes. In het huldebetoon werd ook partner Joyce Kemkens betrokken, die een boeket bloemen kreeg aangeboden. Overigens blijft Marco Frank actief voor de Groenlose club. Zo blijft hij lid van de organisatie Internationaal Marveldtoernooi, lid van de terreincommissie en lid van de stuurgroep/beheergroep website S.V. Grol.

Volgens voorzitter Theo Huijskes zal het 90-jarig bestaan van de S.V. Grol in 2008 weliswaar niet officieel, maar wel op gepaste wijze worden gevierd. Een speciaal hiervoor in het leven geroepen commissie heeft inmiddels de eerste werkbespreking achter de rug en het resultaat hiervan is dat alle geledingen bij het behalen van deze mijlpaal aandacht dienen te krijgen. In grote lijnen wordt er gedacht aan een speciale activiteit voor de meer dan 200 vrijwilligers die de vereniging telt (ergens in januari 2008), een avond voor alle sponsoren (ergens in mei 2008), een feestelijke aankleding van de afsluiting van het seizoen 2007-2008 (ergens in juni 2008), mogelijk een wedstrijd tussen twee betaalde voetbalorganisaties (ergens in juli 2008), aandacht voor de verjaardag van S.V. Grol op 18 september 2008 met een ‘Happy Hour’, een ludieke avond voor de leden (ergens in november 2008) en de uitgave van een jubileumeditie van de presentatiegids al dan niet in combinatie met het clubblad (aan het begin van het seizoen 2008-2009). Naast een aantal overige mededelingen, bestemd voor alle geledingen