Verloop tweede ronde AH competitie

03-06-2022

Op maandagavond 30 mei was alweer de tweede speelronde van de AH-competitie. Op Het Wilgenpark speelden Feyenoord en FC Twente tegen elkaar. Waar Feyenoord vorig jaar nog krachten leek te sparen voor de finale van de Conference League was het nu Feyenoord dat de zichtbare kater van de verloren finale nog weg moest spoelen. Twente veegde Feyenoord van de mat dat nog geruime tijd van de wedstrijd de defensie goed had staan maar uiteindelijk met ruime cijfers van Twente ging verliezen. Eindstand 9-2 in het voordeel van De Tukkers.

De Amsterdammers gingen tegen PSV opzoek naar de eerste drie punten van de AH-competitie. In een boeiend duel met veel stevige maar vaak volgens scheidsrechter Van Beckhoven door de beugel konden. Al waren de tegenstanders soms wel twee koppen groter, niemand vermeed het duel. Een evenwichtig duel dat uiteindelijk positief uit pakte voor de club uit de hoofdstad van ons land. Eindstand 4-2 waarmee Ajax PSV passeert op de ranglijst van de O8 competitie.

Op het hoofdveld van sportpark Den Elshof ging Liverpool 2 dagen na de verloren Champions League finale opzoek naar de eerste drie punten in de AH-competitie. De zwart-witten uit Turijn waren maandagavond de tegenstander van ‘The Reds’. Ondanks de volle ziekenboeg van Juventus wonnen zij toch van Liverpool met 8-3 waarmee zij soeverein aan kop gaan richting de laatste speelronde voor de finalerondes beginnen.

Dat Juventus nu zelfstandig aan de leiding gaat komt door het verlies van Real Madrid tegen aartsrivaal FC Barcelona. Waar in het begin Real Madrid op een overwinning leek af te steven werd na 10 minuten spelen het spel evenwichtig en uiteindelijk de kant van de Catalanen op viel. De Classico werd gewonnen door Barcelona met 5-2 waardoor Juventus op 13 juni genoeg heeft aan een gelijkspel om de koppositie in de Europese poule veilig te stellen.