Grol komt goed weg met gelijkspel

15-10-2007

Speelronde: 7

Scheidsrechter: F.W.M. Heister uit Doetinchem

Eindstand: 0-1

Ruststand: 1-1

Scoreverloop: 15e min. 0-1: Erwin van de Wolfshaar; 81e min. 1-1 Rogier Weijers

Gele kaarten: Bart Porskamp (Grol) en twee spelers van Leones

Rode kaarten: Geen

Afwezig bij Grol: Tom Kaak (geblesseerd)

Bijzonderheden: Op het sportpark ‘Het Zijvond’ in Beneden-Leeuwen speelde Grol in het seizoen 1993-1994 voor de laatste maal tegen Leones (destijds eveneens in de tweede klasse)

De hoofdmacht van Grol is afgelopen zondag in de uitwedstrijd tegen Leones in Beneden-Leeuwen erg goed weggekomen. Leek het er in de eerste helft nog op dat de Grolequipe in deze competitie de eerste overwinning in een uitwedstrijd zou gaan behalen, in de tweede helft had men alle geluk van de wereld dat men door ‘De Leeuwen’ uit de Gelderse Betuwe niet met een royale nederlaag huiswaarts werd gestuurd.

Grol speelde in alle linies beduidend minder dan een week eerder toen men op eigen bodem Pax uit Hengelo Gld. nog alle hoeken van het veld liet zien. Een tegenvaller was bovendien het niet kunnen spelen van Tom Kaak. De laatste weken weer helemaal in vorm rakende Kaak had er in de week voorafgaande aan deze wedstrijd voor gekozen om met zijn oude maatjes van IJsselmeervogels uit Spakenburg in de zaal een balletje mee te trappen tijdens het jaarlijkse Internationale Politietoernooi. Geen verstandige keuze van de Grolaanvoerder, zo bleek. Want naast het gezellige voetbalonderonsje werd de voor het zaalvoetbal minder geschikte Tom Kaak ook nog eens beloond met een venijnige hamstringblessure, die hem enkele weken aan de kant zal houden. Een omzetting was derhalve het gevolg, waarbij Björn Koldewey een meer centrale rol kreeg toebedeeld in de punt van de aanval. Wouter Scharenborg was weliswaar terug van een vier wedstrijden durende schorsing, maar had hij ’s morgens nog in het tweede gespeeld en moest derhalve genoegen nemen met een plaats op de reservebank.

Zoals gezegd, was het erg jammer dat Grol in het eerste bedrijf te weinig profiteerde van de gecreëerde kansen. Een mogelijke reden daarvoor was ongetwijfeld het gegeven dat het merendeel van de spelers onder hun kunnen presteerde. Dit laatste gold niet voor doelman Dennis Dibbets, de deze middag weer als aanvoerder acterende Frank Oosterholt, de ook nu weer goed spelende Christian Pillen en de snelle aanvaller ‘Boeffie’ Erwin van de Wolfshaar.

Laatstgenoemde was het ook, die de voor Grol enige treffer van de wedstrijd liet aantekenen en zijn aantal competitiedoelpunten daarmee op vijf bracht.

Zondag 21 oktober a.s. is er een beker- en inhaalprogramma gepland. Als gevolg daarvan heeft Grol een vrij weekend. Op zondag 28 oktober a.s. speelt Grol thuis tegen OBW uit Zevenaar. Na een start met vijf nederlagen wist deze uit de eerste klasse gedegradeerde ploeg de laatste twee wedstrijden in winst om te zetten. Grol is derhalve gewaarschuwd!

Opstelling Grol 1:

Doel: Dennis Dibbets;

Achter: Tom Klein Zeggelink, Patrick Blanckenborg, Christian Pillen en Frank Oosterholt;

Midden: Robin Schuurmans (85e min. Juliën Harbers), Lennard Walterbos en Björn Koldewey;

Voor: Erwin van de Wolfshaar, Kevin Stöteler (80e min. Bart Porskamp) en Johan Houben.

Uitslagen afgelopen zondag:

AWC – Juliana ’31 0-0

Hatert – SDOUC 1-0

Beuningse Boys – Overasseltse Boys 2-2

OBW – Sc. Varsseveld 1-0

Pax – Sc. Bemmel 3-1

Leones – Grol 1-1

Programma zondag 28 oktober a.s.:

SDOUC – AWC

Overasseltse Boys – Hatert