Manchester United nieuwe koploper F- woensdagcompetitie

19-10-2007

GROENLO- Tijdens de tweede speelronde van de F- woensdagcompetitie is de ranglijst op zijn kop gezet. Er zijn nu maar liefst zes ploegen die na twee wedstrijden drie punten behaald hebben. Manchester United wist als enige team een ongeslagen status te behouden.

Leeds United- Real Madrid  was een doelpuntrijke wedstrijd. Er werd maar liefste zeventien maal gescoord. Ondanks de goede keeper die bij Leeds United in de goal stond, wist Real Madrid twaalf keer het net te vinden. De ploeg van coach Rudie Everink speelde gewoonweg magistraal. Leeds United had daarentegen pech in de afronding. Diverse malen werd het ijzerwerk geraakt door de snelle spitsen van de Engelse club.

Uitslag: Leeds United- Real Madrid 5 - 12

Op veld 2 stond een vaderlandse topper op het programma. PSV moest het in de tweede speelronde opnemen tegen Feyenoord. In een spannend duel vlogen de vonken er van vanaf. Beide teams wilden perse niet verliezen van hun aartsrivaal. Uiteindelijk was het PSV die de wedstrijd in haar voordeel besliste. Feyenoord bleef, ondanks een fantastische inzet, met lege handen achter. Uitslag: PSV- Feyenoord 5 – 4

Koploper Celtic was in de tweede ronde de tegenstander van Manchester United. Manchester United had in de eerste ronde gelijk gespeeld tegen Liverpool. De wedstrijd was er één om niet snel te vergeten. Prachtige combinaties van beide teams typeerden de aanvallende speelstijl van beide coaches. Te zien was dat de spelers een goede week hadden doorgemaakt en klaar waren voor dit duel. Manchester United wist in deze wedstrijd echter net iets beter met de kansen om te springen dan Celtic. Daardoor besliste Manchester de wedstrijd in haar voordeel met 5 – 3. Later bleek dat men hiermee de koppositie had veroverd.

De laatste wedstrijd van woensdag 17 oktober was Liverpool- Ajax. Vanaf het eerste fluitsignaal van de scheidsrechter wisten de ploegen elkaar in evenwicht te houden. Zowel Ajax als Liverpool speelde tactisch zeer sterk. Positioneel stonden beide ploegen goed opgesteld. Dit resulteerde in een wedstrijd waarin er weinig kansen werden weggeven. Toch vielen er drie fantastische goals. Daarvan werden er twee door Ajax gemaakt en één door Liverpool. Ajax ging dus als gelukkige winnaar van het veld.