Grol morst punten bij DCS

10-10-2022

Grol was tegen DCS duidelijk de beter voetballende ploeg, maar dit leverde geen punten op. Na een zeer sterk eerste kwartier met vier grote kansen, was het DCS die de 1 – 0 aantekende. Daarna speelde Grol een stuk minder en ging het eigenlijk gelijk op, met aan beide kanten een mooie kans. Die van Grol ging mis, maar die van DCS ging er in blessuretijd van de eerste helft wel in: 2 – 0. In de tweede helft toonde Grol veerkracht, domineerde het spel en wist snel terug te komen tot 2 – 2 met doelpunten van Luc Berentsen en Mick Wissink. Daarna nog twee mooie kansen op een voorsprong die helaas niet benut werden. Beide ploegen leken zich tevreden te moeten stellen met een punt, maar ver in blessuretijd gaf Grol onnodig een hoekschop weg en daaruit wist DCS toch nog de 3 – 2 te scoren.

Foto's: Stefan Kempers

Met zes punten op zak en een fantastische wedstrijd tegen Union achter de rug reisde Grol af naar Zevenaar. Men startte met dezelfde opstelling als vorige week, met uitzondering van Rico Lammerdink die verhinderd was, daarvoor speelde Mick Wissink. Grol begon enorm sterk en opportunistisch tegen Door Combinatie Sterk.  Maar na vijf minuten leek het al 1 – 0 achter te komen. Een uitgespeelde aanval door DCS verdween in het doel, maar dit bleek gelukkig buitenspel te zijn. Daarna was het Grol dat DCS alle hoeken van het veld liet zien, waarbij de verdedigers Kjell Riteco, Mike Kempers en Thiemo Wessels zowel verdedigend als aanvallend goed voetbalden. Grol kreeg diverse kansen: een schot van Tiem Rots ging via de binnenkant van de paal voorlangs, een schot van Tycho Riteco ging via het hoofd van een DCS verdediger net naast, een kopbal van Luc Berentsen ging recht op de keeper af en een hoekschop van Max de Vries kon maar net door de keeper onder de lat worden weggetikt.

Het was dan ook geheel tegen de verhouding toen DCS de 1 – 0 scoorde. Een bal belandde achter de verdediging van Grol en in een 1 tegen 1 situatie wist Serge de Vries van DCS de 1 – 0 binnen te schieten. Daarna brake en fase aan waarin Grol en DCS gelijkwaardig waren. Grol was niet scherp genoeg. Met name Mark Hietland en Tiem Rots konden op het middenveld niet het verschil maken en was er teveel balverlies. Ook het uitvallen van de sterk spelende Thiemo Wessels was een fikse tegenvaller. Vlak voor rust leek Luc Berentsen de gelijkmaker te maken, maar zijn kopbal na een mooie voorzet van Tycho Riteco ging net naast. In plaats van de gelijkmaker kwam Grol voor rust nog verder achter. Onnodig balverlies leidde tot een steekpass tussen de verdediging door en DCS kon eenvoudig de 2 – 0 binnentikken.

Maar Grol toonde veerkracht en kwam gretig terug uit de kleedkamer. Dit leverde na een kwartier twee doelpunten op. Een vrije trap van Max de Vries werd bij de tweede paal door Luc Berentsen binnengekopt. En een paar minuten later rondde Mick Wissink een mooie pass van Tiem Rots af met een schuiver in het doel: 2 – 2. Grol bleef daarna de betere ploeg, waarbij Tiem en Mark het middenveld weer in hun bezit hadden en Max de Vries achterin controleerde. Na een half uur kreeg Tiem een hele mooie kans, na een prachtig steekpassje van Kjell Riteco, maar de bal van Tiem krulde ver naast het doel. Ook Luc Berentsen had na een prachtige aanval via Kjell en Tycho Riteco nog een mooie kans, maar hij kreeg de bal niet onder controle. Grol leek zich tevreden te moeten stellen met een gelijkspel. Ver in blessuretijd ging echter het ene puntje ook nog verloren. Een onnodig weggegeven hoekschop belandde in een scrimmage voor het doel, waarbij DCS de bal uiteindelijk in het doel wist te prikken: 3 – 2.

Een fikse kater voor het team van William Krabbenborg, maar het vertoonde spel biedt perspectief voor de rest van de competitie.

Zondag 16 oktober speelt Grol thuis tegen Varsseveld. Aanvang 14.30 uur.

Wedstrijdinformatie

Scoreverloop:
17. 1 – 0 Serge de Vries
45+3. 2 – 0 Mohammed Elarslan
58. 2 – 1 Luc Berentsen
62. 2 – 2 Mick Wissink
96. 3 – 2 Jelle Smalbraak

Scheidsrechter: Leon Welbers

Geel: 1x DCS

Opstelling Grol:
Nick Oude Luttikhuis, Mike Kempers, Thiemo Wessels (25. Mart Willemsen), Max de Vries, Kjell Riteco, Mark Hietland, Siebe Lantink, Tiem Rots (85. Ramon Landewers), Luc Berentsen, Mick Wissink (73. Jordy Schutten) en Tycho Riteco.

Uitslagen 2H

DCS – Grol 3 – 2