Grol bereikt derde ronde in de bekercompetitie

20-10-2022

Grol 1 - Ruurlo 2 - 0

Bron: Groenlose Gids
Door: Theo Huijskes

In de donderdagavond jl. op het eigen sportpark Den Elshof in Groenlo gespeelde wedstrijd tegen derdeklasser Ruurlo, heeft Grol dankzij een 2-0 overwinning de volgende (derde) ronde bereikt van de onder de paraplu van de KNVB georganiseerde bekercompetitie. Grol wist zich in een eerder stadium van het huidige seizoen, en dat via een poule met Bon Boys, SC Varsseveld en FC Winterswijk, reeds een plek te veroveren in de tweede ronde. Een wedstrijd in de derde ronde, waarbij de tegenstander nog onbekend is, is derhalve het volgende station. Daarbij mag niet onvermeld blijven, dat de zege op Ruurlo werd bewerkstelligd in een bij lange na geen hoogstaande wedstrijd. Met name de tweede helft, waarbij de 2-0 voorsprong reeds bij de aftrap op het scorebord prijkte, had aan beide kanten een bijzonder rommelig, tevens onsamenhangend niveau.

Foto's: Stefan Kempers. Meer foto's op onze Facebookpagina.

Rico Lammerdink licht geblesseerd

Grol trad in deze bekerwedstrijd niet aan met de in de competitie gebruikelijke basis-elf. In het doel mocht Wessel Baarslag weer eens de plek innemen van Nick Oude Luttikhuis. Daarnaast mocht in de verdediging Ramon Landewers zijn kwaliteiten tonen op de plek van de geblesseerde Thiemo Wessels, alsmede zijn vervanger van in de competitiewedstrijd tegen SC Varsseveld: Mart Willemsen. Op het middenveld moest de licht geblesseerde aanvoerder Rico Lammerdink verstek laten gaan. Hij werd vervangen door Mick Wissink. En in de voorhoede was Jordy Schutten de stand-in voor de gespaarde Tycho Riteco, die wel in de tweede helft van de wedstrijd zijn opwachting maakte.

Eindstand: 2-0 reeds bij rust bereikt

Grol ging in de ogen van het aanwezige publiek nog wel bijzonder voortvarend van start. Want nadat Luc Berentsen reeds in de 8e minuut had kunnen scoren, was het één minuut later Jordy Schutten, die voor de 1-0 voorsprong tekende. Ondanks het grote overwicht slaagde Grol er niet in om daarna de scoren verder uit te breiden. Dit tot aan het moment dat scheidsrechter Koen Molenaar uit Doetinchem voor het rustsignaal wilde fluiten, was het Jordy Schutten die nog even van de extra tijd gebruik maakte door Luc Berentsen op maat te bedienen. Spits Berentsen zorgde er derhalve voor dat Grol dankzij een 2-0 voorsprong met een gerust hart aan het tweede bedrijf van deze matige wedstrijd kon beginnen.

Drie Riteco’s tegelijkertijd in Grol 1

De tweede helft begon Grol met Tycho Riteco in de ploeg voor Siebe Lantink. Dit betekende dat eerstgenoemde in eerste instantie als rechter vleugelaanvaller werd geposteerd. Echter de door deze speler aan de dag gelegde inzet met daarbij gebruikmakende van een bewonderenswaardige snelheid had niet tot gevolg dat Grol meer ging scoren. Wel diende zich laat in de tweede helft een niet alledaagse situatie aan en dat was in de 82e minuut van de wedstrijd toen de jeugdspelers Kaj Riteco en Yaluca Meusert de basisspelers Max de Vries en Mark Hietland kwamen vervangen. Op dat moment speelde het gezamenlijke trio, te weten de broers Tycho, Kjell en Kaj Riteco tegelijkertijd in Grol 1 en dat tijdens een officiële wedstrijd onder de KNVB-vlag.

Programma

Zondag 23 oktober a.s. is Grol 1 vrij. In verband met De Slag om Grolle was de voor die dag geplande bekerwedstrijd tegen Ruurlo verplaatst naar donderdag 20 oktober.

Dinsdag 25 oktober a.s. ontmoet Grol in de strijd om de Achterhoek Cup vierde divisionist RKZVC. De wedstrijd op het sportpark De Geune Weide in Zieuwent begint om 20.15 uur.

De eerstvolgende competitiewedstrijd staat gepland voor zondag 30 oktober a.s. Dan speelt de hoofdmacht van Grol in Beuningen tegen Beuningse Boys (aanvang: 14.00 uur).

Opstelling Grol 1 tegen Ruurlo 1:

Doel: Wessel Barslag;
Achter: Mike Kempers (64e min. Teun Reijrink), Ramon Landewers, Max de Vries (82e min. Kaj Riteco) en Kjell Riteco;
Midden: Mark Hietland (82e min. Yaluca Meusert), Tiem Rots en Mick Wissink;
Voor: Siebe Lantink (46e min. Tycho Riteco), Luc Berentsen en Jordy Schutten (64e min. Mart Zieverink).