Koude najaarsdagen niet van invloed

25-10-2007

GROENLO - Afgelopen nachten daalden het kwik enkele malen tot onder het nulpunt. Dit zijn de voortekenen van een koude winter die ons te wachten staat. Misschien kunnen we ons over enkele maanden wel op schaatsen over de grachten begeven. Wie zal het zeggen… Dat deze koude temperatuur niet van invloed is op de voetballers die uitkomen in de F- woensdagcompetitie werd gisteren meer dan duidelijk. Bij een temperatuur van net iets boven het vriespunt werden de in grote getale toegestroomde supporters ‘getrakteerd’ op vier fantastische wedstrijden met goals waarvan iedereen, die langs de lijn stond, het ‘warm’ kreeg.

De ontmoeting tussen Liverpool en PSV zorgde voor veel spektakel. Aan de kant van PSV was het coach Ronald Hulzink die zijn mannen de opdracht had gegeven om via de flanken iaan te vallen. Dit resulteerde in gevaarlijke situaties voor de goal van Liverpool.  De interim- coach van laatstgenoemde ploeg, Myron Meekes, had maar één doel voor ogen en dat was winnen. Liverpool speelde dan ook alsof er levens van af hingen. Uiteindelijk zorgde de speelwijze van Liverpool voor een prachtige 7-0 overwinning. PSV zakt door deze nederlaag naar de laatste plaats. Er wordt dan ook ‘gezaagd aan de poten’ van trainer Hulzink.

Feyenoord moest na de confrontatie tegen PSV vorige week opnieuw aantreden tegen een Nederlandse topclub. Ditmaal was het Ajax dat op bezoek kwam. De Amsterdammers waren op volle oorlogssterkte afgereisd naar Groenlo. De klassieker kende ditmaal een hectisch verloop. Beide keepers zagen diverse schoten op hun doel afgevuurd worden. Vele goede reddingen van hen waren dan ook het gevolg. Tot vlak voor tijd stond de stand van 3 – 3 op het scorebord. In de blessuretijd was het echter Ajax dat de winnende treffer maakte. Uitslag: Ajax – Feyenoord 4 – 3.

Koploper Manchester United was op veld 3 gastheer van het Spaanse Real Madrid. Deze ploeg lieten merken dat het nog lang geen Sinterklaas was en gaven dan ook geen cadeautjes weg. De Spanjaarden creëerden zelf vele kansen na oogstrelende combinaties. Aan de andere kant waren de ‘defenders’ van Manchester ook niet van plan om over zich heen te laten lopen. Vanuit de achterste linie probeerde de ploeg met lange ballen de spitsen te bereiken, die de middenvelder veelvuldig lieten bijsluiten. Met deze tactiek waren de Engelsen keer op keer gevaarlijk. Manchester wist de keeper van Real drie keer passeren. Dat was één maal vaker dan dat Real het net wist te vinden en daardoor kwam Manchester na negentig minuten als winnaar uit de strijd.

De ploegen van Leeds United en Celtic waren uit op een zege. Beiden verloren vorige week namelijk en bleven zo op drie punten staan. De wedstrijd die de supporters te zien kregen was van een hoog niveau. Diverse hoogstandjes van de spelers van beide ploegen zorgden voor een hoge amusementswaarde. Zelden werd er zo mooi voetbal vertoond op sportpark Den Elshof. Celtic speelde de hele wedstrijd met een man minder, maar ondanks dit gegeven kwam men vele malen vrij voor de keeper van Leeds te staan. Leeds- coach Frank ter Bogt had de tegenstander goed geanalyseerd en had in zijn wedstrijdbespreking de ploeg veel zelfvertrouwen gegeven. Dit resulteerde in een 6 – 3 overwinning voor de ploeg uit Engeland.

Uitslagen, standen en overig nieuws kunt u vinden via: Jeugd> Algemeen> Fwoensdagcomp.