Andermaal geen winst in uitwedstrijd

05-11-2007

Speelronde: 9

Scheidsrechter: J. Mulder uit Deventer

Eindstand: 3-1

Ruststand: 1-0

Scoreverloop: 35e min. 1-0: Tim van Bon; 68e min. 1-1: Erwin van de Wolfshaar; 79e min. 2-1: Harm van Bon; 95e min. 3-1: Mendel Janssen.

Gele kaarten: Christian Pillen (Grol) en vier spelers van Leones

Rode kaarten: Geen

Afwezig bij Grol: Geen (met uitzondering van verzorger Hens Brummelaar, die werd vervangen door Jan Froeling)

Bijzonderheden: Op het sportpark ‘De Hutgraaf’ in Beuningen moest Grol aantreden op een slecht hoofdveld met een uit vette klei bestaande ondergrond

De hoofdmacht van Grol heeft andermaal de in groten getale meegereisde supporters niet kunnen belonen met een overwinning in een uitwedstrijd. Werden alle vier tot op heden op eigen bodem gespeelde competitiewedstrijden in winst omgezet, op vreemde bodem heeft de equipe van trainer/coach Henry Golstein dit seizoen nog niet de volle winst in de wacht weten te slepen. Zo ook niet afgelopen zondag toen in het verre achter Nijmegen gelegen Beuningen een pijnlijke 3-1 nederlaag werd geleden tegen de plaatselijke ‘Boys’.

Pijnlijk omdat ook in deze wedstrijd Grol in voetbaltechnisch opzicht de betere ploeg was. Dit facet kwam eigenlijk gedurende de gehele wedstrijd aan het licht en in het bijzonder tijdens de eerste 30 minuten van de eerste helft. Dat desondanks Beuningse Boys en niet Grol met de overwinning aan de haal ging, had te maken met het gegeven dat de thuisclub veel feller en met name veel scherper acteerde, anders gezegd: met meer inzet speelde. Dit uitte zich vooral in de persoonlijke duels, waarbij het technische voetbalsurplus van Grol het moest afleggen tegen het fanatieke karakterspel van Beuningse Boys.

Nadat Grol in de eerste twee kwartier van de wedstrijd het goede spel niet had kunnen vertalen in één of twee doelpunten, mocht Beuningse Boys pas in de 33e minuut de eerste hoekschop nemen. Deze hoekschop leidde in feite ook het eerste doelpunt van Beuningse Boys in, waarbij goalie Dennis Dibbets in eerste instantie de inzet nog wel wist te pareren, maar daarna kansloos was. Was Erwin van de Wolfshaar in de 60e minuut op aangeven van Tom Kaak al dicht bij een doelpunt, in de 68e minuut tekende hij voor de gelijkmaker nadat wederom Tom Kaak hem op aangeven van Frank Oosterholt een niet te missen kans bood.

Hierna kreeg het publiek een wedstrijdbeeld voorgeschoteld, waarbij iedereen er rekening mee hield dat Grol een 2-1 voorsprong zou gaan nemen. Maar toen Tom Klein Zeggelink in de 79e minuut onder een hoge inzet van de thuisclub doorliep, kreeg Beuningse Boys een niet te missen kans: 2-1. Dat het ver in de blessuretijd nog 3-1 werd, is enkel en alleen van belang voor de statistici. Met gebogen hoofden verlieten de spelers de klei-arena van Beuningse Boys, maar al te goed beseffende dat de vele aanwezige trouwe fans met lege handen de op zo’n moment vervelende thuisreis moesten aanvaarden.

Datzelfde publiek heeft derhalve nog het één en ander tegoed. Hieraan moet dan voorlopig maar zondag a.s. tegemoet worden gekomen. Dan, nota bene op ‘de elfde van de elfde’, speelt Grol op het eigen sportpark ‘Den Elshof’ de tiende competitiewedstrijd van dit seizoen tegen Hatert. Een week later (zondag 18 november a.s.) staat vervolgens de laatste wedstrijd in de eerste competitiehelft op het programma: in Wijchen tegen AWC.

Opstelling Grol 1:

Doel: Dennis Dibbets;

Achter: Robin Schuurmans (61e min. Frank Oosterholt), Patrick Blanckenborg, Christian Pillen en Tom Klein Zeggelink (86e min. Wouter Scharenborg);

Midden: Kevin Stöteler (86e min. Zouhair Chahboune), Lennard Walterbos en Björn Koldewey;

Voor: Erwin van de Wolfshaar, Tom Kaak, en Johan Houben.

Uitslagen afgelopen zondag:

OBW – Sc. Bemmel 2-2

SDOUC – Juliana ’31 2-0

Hatert – Sc. Varsseveld 2-0

Leones – Pax 2-2

AWC – Overasseltse Boys          2-2

Beuningse Boys – Grol 3-1

Programma zondag 11 november a.s.:

Overasseltse Boys – SDOUC

Sc. Varsseveld – AWC